Itunes ziet mijn muziek niet meer

Itunes ziet mijn muziek niet meer help! Voor de duidelijkheid, al mijn muziek (30GB) staat op een externe harde schijf. Tot heden speelde ik deze muziek af in itunes die geïnstalleerd was op mijn mac. Nu is echter alle muziek uit mijn itunes verdwenen. Op de harde schijf staat het nog wel, en ook als ik een nummer aanklik speelt itunes deze gewoon af en staat hij weer in mijn itunes. Om nu echter 30 GB aan muziek nummer voor nummer en mapje voor mapje aan te gaan klikken is me wat te veel. weet iemand hoe ik alles in een keer kan importeren?

oja in itunes zelf heb ik natuurlijk al de standaard map voor de muziek aangepast.
:?

Misschien een overbodige vraag: heb je na het aanpassen van de muziekmap in de voorkeuren, iTunes afgesloten en overnieuw opgestart?

Ik neem aan dat je met aliassen hebt gewerkt? Of heb je de optie dat iTunes alles naar de iTunes map wegschrijft uit staan?

In ieder geval zal het gebeurd zijn nadat je iets veranderd hebt. Heb je een nieuw systeem geïnstalleerd? Backups of grote kopieën gemaakt van mappen waar iTunes in staat of zo? Zo ja, is de verwijzing naar de muziekmap op je harde schijf (het zal trouwens 30 Gb zijn i.p.v. 30 Ghz, anders wil ik er ook wel zo eentje) stuk.

Mocht je in staat zijn om het pad te herstellen, kan dit je probleem verhelpen. Dus als de muziekmap vroeger in “Files” zat en je hebt er nu een aparte map voor gemaakt (bv. Files > muziek) kan je dit weer terug zetten.

Kan je ons anders wat meer vertellen over wat er is gebeurd? Dan kunnen we beter met je mee denken.

En wat bedoel je met: "oja in itunes zelf heb ik natuurlijk al de standaard map voor de muziek aangepast. " Misschien ligt het daar juist aan. Wat heb je precies gedaan?

• Open iTunes • Kies voor "voeg toe aan bibliotheek", appeltje o. • Wijs de map "iTunes music" aan op de nieuwe locatie • Klik op "kies"

That’s it.

ik laat itunes alles naar de itunes map wegschrijven, alleen is dat bij mij niet meer de standaard map maar dus een aangepaste map op mijn externe schijf. Dit is al zeker een jaar zo en heeft nooit problemen gegeven. Het probleem is juist dat ik niks heb veranderd. vandaag gewoon mijn computer aangezet en itunes, toen schrok ik me rot dat dus alles weg was. Maar goed, alles doet het dus wel weer gewoon, alleen mis ik mijn muziek in mijn itunes.

maar hoe kan ik nu mijn map met muziek weer importeren in itunes?

als ik mijn schijf aan mijn pc hang kan ik in windoos media player met een druk op de knop de hele afspeellijst kopiëren naar media player. (alleen de verwijzingen dan natuurlijk)
dit moet in itunes toch ook kunnen?

[quote:994d4e3e56="unSOUND"]• Open iTunes • Kies voor "voeg toe aan bibliotheek", appeltje o. • Wijs de map "iTunes music" aan op de nieuwe locatie • Klik op "kies"

That’s it.[/quote:994d4e3e56]

ik moet dan dus door blijven kiezen tot het nummer zelf, en dat zijn er dus te veel om dit voor alle 4000 nummers zo te doen.

ok alles is alweer opgelost, poe

ik heb er een huis genoot naar laten kijken, en het werkt weer, na op nieuw opstarten en nog wat gekloot is alles weer ok.

maar zo blijf ik bij ons in het huis natuurlijk wel het groentje
bedankt iniedergeval

Tip voor een volgende keer: maak een backup van de bestanden uit de iTunes map. Zeker als het spul op een externe harde schijf staat. In de bestanden "iTunes 4 Music Library" en "iTunes Music Library.xml" staat omschreven waar de bestanden staan en in welke playlists ze zitten...

[quote:aaa8770bfd="tiny"]Tip voor een volgende keer: maak een backup van de bestanden uit de iTunes map. Zeker als het spul op een externe harde schijf staat. In de bestanden "iTunes 4 Music Library" en "iTunes Music Library.xml" staat omschreven waar de bestanden staan en in welke playlists ze zitten...[/quote:aaa8770bfd]

tje jongens als ik jullie toch niet had, ik word helemaal emotioneel :cry:

nee hoor maar dat is inderdaad een verdomd goede tip

Uiteraard moeten ook de muzieknummers op dezelfde plek staan maar dit is in ieder geval wat je lokaal in orde moet hebben...

[quote:381daae2dc="midas"]ik moet dan dus door blijven kiezen tot het nummer zelf, en dat zijn er dus te veel om dit voor alle 4000 nummers zo te doen.[/quote:381daae2dc] Nee, je moet gewoon op de map "iTunes music" klikken, en dan kiezen. Dus gewoon die map selecteren.

Ik heb even een vraagje.

De situatie is als volgt. op de Ipod photo staat al 10 gig aan mp3’s. Deze mp3’s staan niet in het itunes programma. Nu zijn er nieuwe mp3’s gedownload en in itunes gezet. En nu is mijn vraag kan ik die gewoon naar een ipod verzenden of haalt hij dan alle mp3’s die op de ipod (en niet in itunes staan) dan weg.

Kortom moet itunes altijd synchroom zijn met je ipod?