Itunes4 en AAC files branden naar een MP3 cd

Ik wil graag voor in de auto een MP3 cd branden. Ik importeer mijn cds als AAC bestanden om ze op de iPod te zetten, maar als ik in iTunes in de voorkeuren bij branden aangeef dat er een MP3 cd gemaakt moet worden dan wordt in de playlist alle bestanden die een AAC codering grijs gemaakt en niet op cd gebrand.

Ik snap het niet, ik kan ook nergens iets vinden hierover. Iemand een idee?

Dit komt uit iTunes Help:

[quote:f86ed44388][b:f86ed44388]Een kopie van een nummer in een andere bestandsstructuur opslaan[/b:f86ed44388]

U kunt een nummer naar een andere bestandsstructuur converteren zonder dat de oorspronkelijke versie verloren gaat. U kunt bijvoorbeeld een kopie van een nummer dat is gecodeerd in een gecomprimeerde structuur, zoals MP3 of AAC, opslaan in een niet-gecomprimeerde structuur (AIFF of WAV).

Als u een bestand dat is gecodeerd in een gecomprimeerde structuur converteert naar een niet-gecomprimeerde structuur (bijvoorbeeld van MP3 naar AIFF), heeft dit weinig invloed op de geluidskwaliteit. Als u echter een bestand van de ene naar de andere gecomprimeerde structuur converteert (bijvoorbeeld van MP3 naar AAC), kan de geluidskwaliteit minder worden. Het best kunt u nummers die u in een andere bestandsstructuur wilt opslaan, opnieuw vanaf de oorspronkelijke bron importeren in de gewenste bestandsstructuur.

[b:f86ed44388]Om de bestandsstructuur van een nummer te wijzigen, gaat u als volgt te werk:[/b:f86ed44388]
1 Kies ‘Voorkeuren’ uit het iTunes-menu en klik vervolgens op de knop ‘Importeren’ boven in het venster.
2 Kies de gewenste coderingsstructuur voor het nummer uit het venstermenu ‘Importeer met’ en klik op ‘OK’ om de instelling te bewaren.
3 Selecteer één of meer nummers in de bibliotheek en kies ‘Converteer selectie naar MP3’, ‘Converteer selectie naar AAC’, ‘Converteer selectie naar AIFF’ of ‘Converteer selectie naar WAV’ uit het Geavanceerd-menu (afhankelijk van de bestandsstructuur die u in het paneel ‘Importeren’ in het iTunes-voorkeurenvenster hebt opgegeven).

Als u alle nummers in een map of op een schijf wilt converteren, houdt u de Option-toets ingedrukt en kiest u ‘Converteer selectie naar [gewenste bestandsstructuur]’ uit het Geavanceerd-menu. Alle nummers in een map of op een schijf worden geconverteerd, behalve nummers die u bij de Music Store hebt aangeschaft. (Deze nummers zijn gecodeerd in een beveiligde AAC-structuur waardoor ze niet kunnen worden geconverteerd.)

Het nummer wordt in de bibliotheek in zowel de oorspronkelijke structuur als de geconverteerde versie weergegeven.[/quote:f86ed44388]

Zet die mp3’s in een nieuwe afspeellijst en brandt deze op de CD.
Suc6

Wat gebruiksvriendelijk van Apple! Verbeterpuntje voor iTunes5? :-)

Dank je voor je antwoord.