[iTunes4] Gesharede bestanden overhalen?

Hopla, iTunes4 is er nog maar net of ik zit alweer vol vragen. Aangezien het voor iedereen even nieuw is kan ik wellicht lang wachten op een antwoord, maar misschien (erg waarschijnlijk) is er wel iemand veel handiger op de Mac dan ik...

Ik maak nu dankbaar gebruik van de mogelijkheid mijn MP3 verzameling op mijn verder ongebruikte iMac af te spelen op mijn iBook. Nu wil ik echter wel eens nummers “meenemen”. Dit wil echter nog niet lekker lukken anders dan op de gebruikelijke manier (gewoon kopieëren over een netwerk-share).

[b:f0dec91a61]Stel ik neem mijn iBook mee naar een vriendin die helemaal gek is op Eminem, ik wil dan dus even alle nummers van Eminen die ik op mijn iMac heb lokaal op de iBook hebben. Weet iemand hoe ik dit makkelijk kan doen, anders dan connecten naar de iMac en handmatig de folder Eminem kopieëren?[/b:f0dec91a61]

volgens mij kan het niet via itunes, en eingelijk dus alleen via de mannier die je zlef noemde, connecten en het mapje overzetten.

Je kan het natuurlijk ook mailen…

[quote:8f3fa0d39c="kokothebird"]Je kan het natuurlijk ook mailen...[/quote:8f3fa0d39c]

Dit deel snap ik niet helemaal… waarom zou ik het mailen als de Mac’s naast elkaar staan en ik een airport verbinding heb? :smiley:

dat was meer een geintje, jij zocht een andere manier dan gewoon verbinden en dan het mapje te kopieren. Naar mijn mening is dat supersimpel, maar zoekt kennelijk een andere manier. Nou een andere manier is mailen....

als je de nummers die je wilt hebben uit de afspeellijst van die vriend of vriendin. Dan selecteer je gewoon die nummers en dan sleep je ze naar je desktop... Ze worden dan automatisch gekopieerd...

Nee, nee, nee, ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was ofzo, ik bedoel het anders...

Stel je de volgende situatie voor; ik heb een iMac in een andere kamer staan met bijna 7000 MP3-tjes. Op mijn iBook staan er slechts een kleine 1000 uit die verzameling. Dankzij iTunes4 heb ik nu op mijn iBook een playlist “iMac’s Music”, waarmee ik direct via Airport op de iBook toegang heb tot alle MP3-tjes op mijn iMac. Ik kan ze zien, zoeken en afspelen.

Nu ga ik vanavond (ging ik vanavond) bij een vriendin op bezoek die gek ik van Eminem, deze staan wel op de iMac, maar nog niet op de iBook die ik mee ga nemen naar haar. Ik heb echter wel direct toegang tot alle Eminem MP3’s dankzij de nieuwe iTunes 4, zolang ik maar bij de iMac ben.

Het makkelijkst zou dus zijn als ik gewoon in de search-bar “Eminem” intik en het resultaat dan zo naar mijn lokale playlist kan slepen. Nu moet ik eerst met Appel-K een verbinding maken, de folder Eminem opzoeken en dan de bestanden overtanken om ze vervolgens te importeren in iTunes op de iBook waar ik ze sowieso al zag staan.

Nu is het in dit geval dus nog wel te doen, maar stel dat ik alle nummer wil waar bijvoorbeed “cat” in de titel zit, dan wordt het al meer werk of ik moet op de iMac zelf de search doen, daar alles naar de desktop of folder slepen en dan het hele Appeltje-K verhaal doen.

Allemaal wel redelijk eenvoudig in vergelijk met Windows gedoe, maar naar mijn mening nog steeds veel te omslachtig voor een serie MP3-tje die ik al in iTunes zelf kan zien en spelen. Dat moet toch beter kunnen op een Appel??

He ruben,

Mijn manier werkt dus blijkbaar niet… Ik dacht dat die manier wel ging, blijkbaar werkt hij dus niet. Ik dacht dat ik op die manier al een paar mp3tjes had overgezet…

Apple heeft blijkbar die manier goed geblokkeerd zodat het overzetten van mp3tjes erg moeilijk wordt…

Waarom brand je eigenlijk niet alles op een mp3 cd-tje? Daar gaan 150 nummers op en lijkt mij nog een stuk makkelijker ook dan steeds je mac aan een netwerk hangen enz.

Igor

[quote:b1c3b3b102="Igor"]Waarom brand je eigenlijk niet alles op een mp3 cd-tje? Daar gaan 150 nummers op en lijkt mij nog een stuk makkelijker ook dan steeds je mac aan een netwerk hangen enz.[/quote:b1c3b3b102]

Tja, ten eerste hangt mijn iBook vanzelf al automatisch aan “het netwerk” zodra ik 'm aanzet, dus dat is niet zo’n “gedoe” en daarnaast wil ik veel nummers eerst laten horen aan d’r. Veel dubbele, andere versies, onbekende titels etc. Ze heeft ook geen goede computer om MP3 af te spelen.

Daarnaast is het natuurlijk wel reuze stoer om even ter plekke met de iBook een selectie te (laten) maken en daar dan bij haar even “on the fly” een audio CD van de bakken. :smiley:

Maar ik begin inderdaad te geloven dat Apple er gewoon bewust voor heeft gekozen om dit in iTunes kopieëren niet toe te staan…

het is idd geblokkeerd, maar wat geblockt is kan gekraakt worden, wacht een paar dagen of weken en er is wel een plug-in voor te krijgen bij versiontracker ofzo ;)

[quote:65de5b4fff="kokothebird"]...maar wat geblockt is kan gekraakt worden...[/quote:65de5b4fff]

Precies, dat was mijn gedachte ook. :smiley: Niet te veel moeite voor doen, komt over een tijdje vanzelf wel ergens een patch of hack voor iTunes 4 op het net tevoorschijn. :wink: