iTunes4 stream downloaden, kan dat?

Volgens een artikel op Spymac is het mogelijk om een gedeelde stream (zie eerder artikel van MacAttack) van iTunes4 te downloaden. Zie het onderstaande.

Apple is promoting its new iTunes Music Store as a revolutionary step against digital music piracy, but enthusiasts this weekend discovered that the company’s iTunes 4 – which allows users to stream their music collection to anyone with Internet access – may be used for unlawful purposes.

“Apple has made it very easy for anyone to hijack these streams and to download [someone else’s] music onto their local system,” says Spymac reader Greg Molden. “There’s already instructions on several web pages and even a Mac OS X application available that will do all the hard work for you.”

Weet iemand hier meer van. Ik ga zelf ook even speuren.

Er is een programma, itunesdl, daar kan je het ip (zonder daap:// en 3689) invoeren en je krijgt de hele lijst me nummers van diegene, je kan erin zoeken, en natuurlijk een nummer selecteren en downloaden. Ik heb kabel-verbinding en ik zat gisteren van een Nederlands iemand te downloaden met 0.3mb/seconde.

Ik heb het programma ook maar van iemand gemaild gekregen. Als je het wil stuur dan even een mailtje naar webjaapNO@SPAMhotmail.com dan stuur ik het je. Je kan ServerStore openzetten en de ip-adresjes invoeren in dat programmaatje en downloaden maar :D.

Is inderdaad heel leuk om te weten dat het kan, maar ik vrees dat we door het gebruik van zulke apps wel eens ons eigen doodsvonnis kunnen tekenen. Zie wat mijn [url=http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=840]windowskennis[/url] er van zegt :lol:

Dat was ook mijn eerste gedachte ja.

Nu hoop ik dat Apple snel met een security update komt om de data op de een of andere manier te versleutelen. Het is leuk om te streamen, maar de laatste paar dagen heb ik met soms 2 gebruikers een upstream van 500KB/s, zonder andere activiteit. Met iTunesdl kun je op volle bandbreedte downloaden (zelf ook getest).. er zit tot de security update een paswoord op mijn lib...