itunes4 vraag aan de belgische telenet gebruikers

HELP: In itunes4 kan ik wel door mijn ipnummer door te geven aan anderen mijn muziek delen,maar een ander zijn muziek beluisteren lukt me niet. Dus als ik in itunes/geavanceerd/verbind met gedeelde muziek een ip nummer invoer dan doet hij een poging om te verbinden en dan stopt het ,ik zie dan geen andere bibliotheek in mijn bronlijst.

Heb zelf al iets van een oplossing gevonden:

in systeem voorkeuren de proxy uitschakelen maar dan kan je niet meer surfen…help

Ahhh, ik had hetzelfde probleem, dacht eerst dat het de firewall was, heb dan een poort toegevoegd, ook geprobeerd de firewall eens uit te schakelen... En dan dacht ik dat het gewoon aan mijn thuisnetwerk (met mac-router) zou gelegen zijn. Maar heb dit nu ook geprobeerd zonder de proxy's en het werkt!!! :D

Thanx!!!.. wel spijtig dat je hiervoor elke keer de proxy’s weer moet uitschakelen, zou er geen betere manier zijn???

Ik heb ook gemerkt dat het alleen ligt aan de proxy. Eigenlijk wel gek want op een lokaal netwerk heb je toch geen proxy's nodig. Maar als iemand weet welke ip daressen rendezvous gebruikt dan kun je deze instellen dat ie daar geen proxy gebruikt en zou het dus gewoon moeten werken, denk ik. Iemand ? :sealed:

proxy's uitschakelen dan itunes gedeelde muziek zoeken via ipnummer dat je krijgt van iemand en als dat ok is,kan je de proxy's weer inschakelen en weer surfen. Maar na een tijdje gooit hij de boel weer dicht en kan je weer herbeginnen.

als je zijn ip-adres hebt zet dan gewoon bij de uitzonderingen waar hij geen proxy op moet gebruiken (gelijk ook bij pandora.be), dan zou het normaal gewoon moeten werken :lol:

da's een idee................. ga het mogen eens proberen.

Inderdaad! allemaal dezelfde problemen hier! ik ben ook telenet gebruiker. Toen itunes 4 enkele dagen gelden uitkwam was rendezvous sharing het eerste wat ik probeerde. De andere biblotheek werd wel gevonden in het netwerk (lan, dus niet over internet) maar de bibliotheek opvragen ging langs geen kanten! Ook al stond de firewall af op beide computers. Na wat gesurft te hebben vond ik macnn forums ook iemand met dit probleem!! Dat er inderdaad problemen waren met proxy servers en itunes. Hopelijk haalt apple dit foutje er uit! Want proxy servers en apple is blijkbaar wel meermaals een probleem! Ical onderteunt ook geen proxy servers, dus abonneren op een kalender lukt dus ook niet :(

Volgens mij houdt apple in z’n iaps helemaal geen rekening met gebruikers die proxy servers gebruiken. Naar het schijnt worden proxy servers in Amerika zelf zelden gebruikt!!

En zoals we allemaal wel weten verwaarloost apple europa.
Mogen ze trouwens ook eens DRINGEND iets aan doen!

Maar misschien werkt deze tip wel!

[quote:74e4732399=“junkiesxl”]als je zijn ip-adres hebt zet dan gewoon bij de uitzonderingen waar hij geen proxy op moet gebruiken (gelijk ook bij pandora.be), dan zou het normaal gewoon moeten werken :lol:[/quote:74e4732399]
Ik ga het zeker eens proberen (zit nu op een pc :frowning: ).
Bedankt voor deze tip TheBT!!

btw: wel leuk die belgen op het forum, die belgische teksten lezen toch wel iets makkelijker :slight_smile: als je verstaat wat ik bedoel :smiley:

Waar moet je een custom IP-nummer ingeven in iTunes? Ik vind dit niet terug in de iTunes preferences. Onder de advanced tab zit er gen optie 'verbind' bij me.

Is het wel itunes 4 dat je gebruikt Fredje? Zo ja vind je in het menu :Geavanceerd/verbind met gedeelde muziek (?k)daar kan je een ipnummer in geven,en als alles goed is zak je na op ok gedrukt te hebben in je bronlijst van itunes de bibliotheek zien van de eigenaar van het ipnummer.

je moet ook niet in de voorkeuren zitten, Ismisch

Zeg ik toch niet

[quote:40ba39add0="lsmisch"]Zeg ik toch niet[/quote:40ba39add0]Sorry, hebt gelijk. moest aan het adres van Fredje zijn. in iTunes gewoon Command-K en daar het IP nummer invullen

Nu ben ik toch even in de war :

Is het nu in itunes voorkeuren of in voorkeuren (algemeen)/netwerk/proxy’s??

Zal binnenkort misschien itunes4 opzetten, maar heb ook al problemen met proxy-politiek van apple-telenet, om naar een bepaalde website te surfen waar ze ‘zoomify’ inzoomen op foto’s gebruiken, en dit lukt niet.

Mijn vraag naar verduidelijking heeft dus vooral te maken met het surfen naar die site (komt later ook wel ten goede in itunes4, da’s beloofd).

Trouwens ik weet niet of dit dan ook maar iets te maken heeft met apple. Telenet’s proxyserver laat ook naar windows-gebruikers die java-applet’s niet toe. Als het werkt met de proxy ‘uit te schakelen’ dan zou het volgens mij toch aan die proxy en de proxy-politiek moeten liggen, en niet aan itunes4??

Dank
Davedive.

in voorkeuren algemeen/netwerk/tab proxy's daar proxy's uitschakelen maar dan kan je niet meer surfen. maar dan lukt het wel om naar gedeelde muziek te luisteren[color=#444444:6b9a79a303][/color:6b9a79a303]