[iTunes4] Waar staat de "Artwork"?

Als je in iTunes bij een album (of eigenlijk meer bij ALLE MP3's in dat album) "Artwork" plaatst, waar blijft dat dan? Ik had verwacht in de folder bij de MP3, maar daar dus niet.

Ik ben nu een externe harde schijf aan het vulllen met MP3, om deze straks op een andere computer te gaan gebruiken. Ik vrees dat ik dat alle “Artwork” die ik nu netjes aan het toevoegen ben weer kwijt ben.

Volgens mij (en dat is dus echt mijn theorie dus als het niet zo is kijk mij dan niet kwaad aan ;) ) worden deze plaatjes in de ID-tag van de filetjes geplaatst.

DWZ dat als je de plaatjes ergens anders zou zetten dat de plaatjes behouden blijven…
Ik heb ze namelijk ook nergens terug kunnen vinden (die plaatjes dus)

[quote:aa8bedb3f8="RemiroQuai"]Volgens mij worden deze plaatjes in de ID-tag van de filetjes geplaatst.[/quote:aa8bedb3f8] Dat denk ik ook. Ik zag namelijk dat m'n AAC bestandjes iets groter waren geworden nadat ik artwork aan een album had toegevoegd.

[quote:2de448cdeb="RemiroQuai"]Volgens mij (en dat is dus echt mijn theorie dus als het niet zo is kijk mij dan niet kwaad aan ;) ) worden deze plaatjes in de ID-tag van de filetjes geplaatst.[/quote:2de448cdeb]

Da’s wel een goede theorie, want als ik plaatjes aan een hele reeks tegelijk toevoeg gaat de harddisk als een razende tekeer, zo erg zelfs dat de MP3 die dan aan het spelen is er even mee stopt als die ook in die range valt.

Op zich zou het ook mooi zijn, want dan blijft de “Artwork” dus altijd aan de juist MP3 “hangen”, ook al ga je het ding kopieëren.

Ik ga het eens even testen/uitzoeken, want dan moet ik de covers eerst even door Photoshop halen. Zit nu namelijk bij alle MP3’s gewoon full-size cover-scans in de bestanden te proppen en dat zou lekker aan gaan tikken dan…

De plaatjes worden inderdaad opgeslagen in de ID-tag van het mp3 bestand. Ik kwam erachter toen ik een groot aantal plaatjes had toegevoegd aan mijn mpe-tjes. Op de iPod had ik vervolgens aanzienlijk minder schijfruimte over. Enig speurwerk op internet bevestigde mijn vermoeden.

Ik haal de CD-cover heel snel en heel gemakkelijk op de site van Amazon.com
Het zijn hele mooie plaatjes van nog geen 60 kb. Dus niets photoshop en zelf scannen, maar gewoon kopieer en plak van internet.

Jeroen

Op zich is het wel makkelijk dat ze in de ID tag worden opgeslagen, omdat het plaatje dan nooit gescheiden raakt van het nummer... aan de andere kant is het ook wel weer zonde van de diskspace als je bij 20 nummers hetzeflde plaatje zet (welke dan dus ook 20 keer ruimte gaat kosten). Bovendien zadel ik dan Wintendo vriendjes op met extra "zooi" in de MP3's waar ze niets aan hebben.

Maar okee, bedankt voor de reakties, ik had zelf inmiddels ook al op Internet gevonden dat ze in de ID3 tag worden gezet, toch wel prettig om te weten. Ik hou graag alles in de gaten. :wink:

[url=http://staff.washington.edu/yoel/fetchart]DIT[/url] programmatje is superhandig om snel en gemakkelijk album plaatjes te downloaden van amazon.com/.co.uk of .de je hoeft alleen het liedje aan te klikken de rest gaat vanzelf :?

[mod:833e2a2de6=“iRuben”]Link even aangepast, werkte niet en een link naar de pagina is beter voor het geval er een nieuwe versie op komt te staan. ;-)[/mod:833e2a2de6]

[quote:25f1640e31="Jurriaan."][url=http://staff.washington.edu/yoel/fetchart]DIT[/url] programmatje is superhandig om snel en gemakkelijk album plaatjes te downloaden...[/quote:25f1640e31]

Geweldig programma!!! Vraag me alleen af hoe lang dit blijft werken! :smiley:

[quote:f2f31e4a52="iRuben"]Bovendien zadel ik dan Wintendo vriendjes op met extra "zooi" in de MP3's waar ze niets aan hebben.[/quote:f2f31e4a52] Komt er binnenkort niet een Windows iTunes? :D

Het is inderdaad wel een aardig scriptje/programma.
Normaal haalde ik mijn artwork via google binnen, meestal van ongeveer 15kb.
Nu dus wel iets groter. Het programma snapt ook nog niet helemaal wat ie moet doen met een verzamel album…

Wat wel een nadeel is van die artwork op de ID3 tag is dat op een gegeven moment geen enkel mp3tje op internet meer even groot zal zijn.
Dan wordt het al een stuk moeilijker om meerdere bronnen te vinden voor een nummer als je P2P software gebruikt.
Nu ik erover nadenk zal dat probleem er nu ook al zijn als de tekst in een ID3 tag verschilt, of niet?

heeft iemand trouwens al een keer een mp3tje gedownload waar een plaatje bij zat ik niet. Het moet zeker nog een beetje op gang komen

Waar laat Synergy de Artwork?

En kan ik die artwork ook naar iTunes verplaatsen?

En kan ik ook zelf er voor zorgen dat Synergy de goeie ‘albumhoes’ bij het goede album plaatst (alle nederlands(talig)e c.d. hebben nu een afbeelding van bluesartiesten uit de jaren 30 en 50)

Kan ik zelf artwork naar de Synergy database versturen?

Zo, en nu eerst een Bavaria.