iTV

De iTV, of heet het ding nu een AppleTV, is best een geinig ding. Alleen één nadeel; je kunt geen programma's opnemen van TV.

Ik zou het ding best wel willen overwegen, maar dan zouden veel meer TV programma’s in Nederland als vodcast op te halen moeten zijn. Zonder kosten wel te verstaan. Alleen dan kun je apparaat gebruiken om 's avonds nog even journaal en Nova te kijken.

Overigens, zou het met Leopard mogelijk zijn om rechtstreeks vanuit Quicktime naar je iTV te streamen, dan wordt het wel veel interessanter!

Wat is jullie mening?

Kijk eens wat ze met een linksys NSLU2 hebben gedaan: http://www.nslu2-linux.org/ Geloof me, die AppleTV kan over een maand meer dan Apple ervoor bedacht heeft!

Ik ga hem asap halen. Heb nu een EyeTV om programma's op te nemen en op de Mac te editen etc. En heb een Airport Express + Eyehome om beneden het opgenomen spul te bekijken. Deze doos vervangt AE + EyeHome, en naar ik verwacht een stuk beter / sneller.

Hij werkt blijkbaar nu alleen nog maar met een select aantal tv's

tsjah vind het toch wel jammer dat je 'r op z'n minst 'n tv met 'n dvi aansluiting voor nodig hebt...

[quote:9e0dbabf7c="aerosoul"]tsjah vind het toch wel jammer dat je 'r op z'n minst 'n tv met 'n dvi aansluiting voor nodig hebt...[/quote:9e0dbabf7c]

Is niet zo hoor. Je kunt er een HDMI naar composiet kabel bij kopen, et voila!

en component of zie ik da tnu verkeerd dus werkt op elke tv

De vraag is of dit apparaat de moeite waard is om aan te schaffen als je een omgebouwde XBox in je netwerk hebt hangen... XMBC kan namelijk ongeveer evenveel, zo niet meer.

Het probleem is: wat heb je aan dit ding in nederland ? Er zijn v.z.i.w. geen films te koop in de nederlandse iTunes store, en op andere manier gedownloade films speelt ie v.z.i.w. ook niet af (ik krijg iig geen AVI"s in m'n iTunes).

Dus wat kan je er dan mee ? Alleen je muziek luisteren ?

ik zie het nut niet in van de HD troep enzo, kan iemand mij dat uitleggen? Worden films van je Mac ge-upscaled?

Je kan gewoon je eigen films in iTunes zetten. Je moet ze wel converteren naar m4v.

Daarvoor zijn talloze programmas op internet te downloaden. Zou mooi zij als iTunes deze functionaliteit zelf zou bieden… ach ja misschien iTunes 8? :wink:

[quote:32a6bb21a3="lowfi"]Je kan gewoon je eigen films in iTunes zetten. Je moet ze wel converteren naar m4v.[/quote:32a6bb21a3] Dat kost veel tijd en de kwaliteit wordt er niet beter op. Het is dan handiger om mijn DivX-DVD speler te gebruiken.

Ik zie trouwens wel dat er in de requirements van de :apple: TV staat dat je iTunes 7.1 nodig hebt, dus dikke kans dat er binnenkort een nieuwe iTunes aan komt, hopen dat het dan wel kan, anders is de iTV een nutteloos apparaat.

kan volgens mij alleen op een hd tv of flat screen, niet op een normale tv.

Hoe zit dat dan met surround geluid? Daar lees ik niets over. En een film kijken op "DVD kwaliteit" zonder surround geluid zou een stap terug zijn in plaats van vooruit.

heeft een optische uitgang en geweoon 5.1 geluid

[quote:fa025b4141="Brimme"]heeft een optische uitgang en geweoon 5.1 geluid[/quote:fa025b4141]

Dit zegt niets een airtunes heeft ook een optische uitgang maar 5.1 ga je er niet uitkrijgen.

Is de beeldkwaliteit niet veel te slecht? want de films in iTunes heb je toch meestal verkleind naar een veel kleinere resolutie voor de iPod. Dan heeft de beeldkwaliteit bij HDMI bij zo'n lage resolutie toch weinig zin?

ligt aan de kwaliteit die je afspeeltt ,je kan ook hd 720p

[quote:92c39db936="fotogravizer"]De vraag is of dit apparaat de moeite waard is om aan te schaffen als je een omgebouwde XBox in je netwerk hebt hangen... XMBC kan namelijk ongeveer evenveel, zo niet meer.[/quote:92c39db936]

De XBox heeft geen HDMI
Zelfs SD video (DVD) upscaled naar 720p ziet er via HDMI vele malen beter uit dan via RGB of component.

[quote:daeaa85da1="Rolf"]Ik ga hem asap halen. Heb nu een EyeTV om programma's op te nemen en op de Mac te editen etc. En heb een Airport Express + Eyehome om beneden het opgenomen spul te bekijken. Deze doos vervangt AE + EyeHome, en naar ik verwacht een stuk beter / sneller.[/quote:daeaa85da1]

Ik zou nog even wachten, zoals het er nu naar uitziet ondersteunt de AppleTV geen MPEG-2.
maw je moet al je EyeTV opnames eerst converteren naar MPEG-4.

BTW Het niet ondersteunen van VOB (DVD) playback is voor mij een showstopper.