iTView

Een hele goede morgen, Ik ben op zoek naar een manier om de beelden van m'n imac (voornamelijk divx movies) te bekijken op m'n tv, nu kwam ik op internet dit apparaatje tegen http://www.focusinfo.com/products/itview_mac/itview_mac.htm is er iemand die dit gebruikt en me kan vertellen of dit een nuttige aanschaf kan zijn. Andere tips om m'n imac aan mijn tv te hangen zijn natuurlijk ook welkom.

[quote:7052f8da49="Mr. Mac"]Ik ben op zoek naar een manier om de beelden van m'n imac (voornamelijk divx movies) te bekijken op m'n tv.[/quote:7052f8da49]

In één van de laatste nummers van MacFan staat een dergelijk apparaat beschreven. Als enige nadeel werd gevonden dat het nog met USB werkt.
Ik zal het nummer thuis opzoeken.

Let op, in de specificaties van iTView staat “for television receivers, RF modulator required {not included}”.

Ik gebruik de iTview DV oorspronkelijk bedoeld voor de iMac DV en andere modellen. Gekocht bij Chipmunk voor 100 euro. Ik sluit 'm aan op de vga-naar mini-vga-adapter (los te koop ongeveer 30 euro) die weer op m'n iMac 15" FP is aangesloten. Vanaf de iTview gaat er een videokabel naar het videoblokje van de nintendo gamecube (de gele aansluiting). Werkt perfect, alleen als je het regelpaneel van iTview activeert, loopt je muis wat schokkeriger over het scherm. Voor het geluid loopt er een kabel van de koptelefoonaansluiting van de iMac direct naar stereotoren. Perfecte opstelling om tv te kijken en lekker geluid te hebben via de boxen.

Bij de iTview zit overigens wel een bonk van een voedingsadapter, maar dat schijnt normaal te zijn tegenwoordig. (bijv een mini usb-hub met maxi grote adapter). :wink:

Ik heb iTView Mac aangeschaft. ook hier last van een schokkerige muis ik zit in conclaaf met de leverancier, FOCUS, en er schijnt een oplossing te zijn alleen weet ik nog niet precies wát. Voor de rest doet ie pcies wat ik ervan verwacht en zijn alle instellingen voorhanden die je maar wenst. Prima product dus, op de muisschokken na (hetgeen wel jammer is voor toch een best prijzig product).

keep you posted

[quote:9b7977470d="Night"]Ik heb iTView Mac aangeschaft. ook hier last van een schokkerige muis ik zit in conclaaf met de leverancier, FOCUS, en er schijnt een oplossing te zijn alleen weet ik nog niet precies wát. Voor de rest doet ie pcies wat ik ervan verwacht en zijn alle instellingen voorhanden die je maar wenst. Prima product dus, op de muisschokken na (hetgeen wel jammer is voor toch een best prijzig product). [/quote:9b7977470d]

Bij mij verdwijnt dat shokkerige efect als ik autopan uitvink.
:smiley:

Dat is idd ook de oplossing die Tech Support van Focum mij aandroeg.

En dat werkt :smiley:

(maar wel slordig voor zo’n duur stukje techniek)