iWeb en avi bestanden

Ik heb 2 filmpjes in een met iWeb gemaakte website gezet. Het zijn avi bestanden, één gemaakt met een Canon fotocamera en eentje gemaakt met een mobiele teleoon. In iweb werkt het prima. Nu heb ik het naar de provider geupload, maar vervolgens kan ik de website prima openen in Safari maar de filmpjes niet bekijken. Er komt een Quicktime logo te staan met een ? erin. Zou het aan zgn. 'codecs' kunnen liggen? Iemand een ander idee/oplossing?

Jeroen Leijen legt uit op [url=http://weblog.leidenuniv.nl/users/leijenjj/archives/2006/01/11/convert_photo_camera_movie_to_flash_flv.html]Convert photo camera movie to flash[/url] hoe hij zijn Canon movie omzet naar Flash .

Ok, ik heb ze inmiddels omgezet naar FLV en geupload naar mn site. Maar ikzelf kan ze nog steeds niet in Safari bekijken en ook niet in Firefox. :-( Het scheelt wel een boel ruimte op de webserver ;-)

Of je Quicktime kan geen avi's afspelen. Ik weet niet of hij het standaard kan, want ik heb al vanaf het begin van m'n mac-tijdperk Perian geïnstalleerd. Misschien ook een oplossing voor jou?

Ja, ik heb ook Perian geinstalleerd. Het gekke is dat ik de avi bestanden die op mijn harde schijf staan probleemloos kan afspelen. Maar diezelfde bestanden die ik heb geupload naar mijn website kan ik dan niet in Safari of Firefox afspelen. Dan komt het Quicktimelogo met een vraagteken in beeld. Maar als ik ze open in Internet Explorer (jaja, ik heb nog een oude Windows hier staan...) dan kan ik ze wel prima bekijken. Rara.....schiet mij maar lek!

Ik heb het inmiddels op een andere manier opgelost. Ik heb in Quicktime het avi bestand geexporteerd naar MP4 en dat op m'n website gezet. Nu kan ik het zelf ook probleemloos via Safari bekijken. Bijkomend voordeel is dat het véél minder ruimte in beslag neemt (ca. 1/4 van een avi bestand).Neemt niet weg dat het 'avi-probleem' nog steeds een raadsel voor me blijft.

Dan zou ik Flip4Mac eens proberen. Het kan zijn dat je een avi-stream die gecodeerd is in een taal voor Microsoft niet met Quicktime kunt openen. Dus als je dat even installeert hoef je niets naar mp4 te converteren of iets dergelijks ;)

[quote:5e0090e3be="The JM"]Dan zou ik Flip4Mac eens proberen.[/quote:5e0090e3be] Ik zou het niet doen. Niet voor dit probleem in ieder geval.

Je website is voor anderen bedoeld… Je moet dus zorgen dat zoveel mogelijk mensen je site, en de inhoud daarvan kunnen bekijken. Als je dus je filmpjes opslaat voor op een site, gebruik dan een formaat wat je zonder extra plugins kunt spelen, dat scheelt een hoop klachten van bezoekers…

iMovie en andere hebben daarom ook speciale voorgeprogrammeerde instellingen onder het tabblad “delen” staan… die zijn speciaal voor dit soort gevallen gemaakt.

[quote:5e0090e3be]Neemt niet weg dat het ‘avi-probleem’ nog steeds een raadsel voor me blijft.[/quote:5e0090e3be]
QuickTime en Safari hebben elk hun eigen mapje met plugins. Wat QuickTime via een plugin kan openen, hoeft dus nog niet perse in Safari te spelen, en andersom.