IWeb overzetten

Ik heb een macbook waar ik via .mac een iweb site heb gemaakt. Deze is aardig uitgebreid geworden.

Nu heb ik net een nieuwe mac gekocht voor thuis en nu wil ik hier ook aan de pagina’s van iweb gaan werken. Hoe krijg ik de pagina vanuit mijn macbook naar de nieuwe?

Hulp gevraagd dus

(macbook OSX - Nieuwe mac op Leopard)

Bij . Mac hoort het gratis programma backup 3.5 met dat programma kan je je thuismap backuppen en oop je ilife documenten. voor zover ik weet is backup de enige app die een copie kan maken van je iweb website en bronbestanden op computer A die deze weer kan restoren op computer B alsof het er altijd al geweest is.

Zo heb ik ook mijn iweb sites overgeplaats naar andere macs.

Zo kan je leuke scenariotjes bedenken.

bijvoorbeeld: "relatief goedkoop in iweb websites aanbieden aan klanten die deze site verder zelf beheren.
Denk aan een macmini plus .mac en de iweb website ingesteld op een persoonlojk domein en gaan met de banaan.
de totaaloplossing is goedkoper dan een proffesionele site met content management systeem. En de klant kan er meer mee.
Succes

[quote:0656a0a602="bosevents"]Ik heb een macbook waar ik via .mac een iweb site heb gemaakt. Deze is aardig uitgebreid geworden.

Nu heb ik net een nieuwe mac gekocht voor thuis en nu wil ik hier ook aan de pagina’s van iweb gaan werken. Hoe krijg ik de pagina vanuit mijn macbook naar de nieuwe?

Hulp gevraagd dus

(macbook OSX - Nieuwe mac op Leopard)[/quote:0656a0a602]

Hoi,

Onlangs dezelfde vraag gehad en dit doe je dus als volgt:

Je hebt het domeinbestand nodig (van de webpagina uit je “oude” mac), die je kan vinden in : Bibliotheek/Application/Support/iweb/’ in je thuismap.

Dit (het bestand heet “domain”) kopieer je naar je nieuwe mac op dezelfde locatie. LET OP: als je al een nieuwe site hebt gemaakt in je mac, wordt deze overschreven!!!

In dat geval, kan je dit bestand gewoon elders plaatsen…en houd je de nieuw gemaakte website ook.

Suc6

Groet

[quote:2d16493a6a]In dat geval, kan je dit bestand gewoon elders plaatsen...en houd je de nieuw gemaakte website ook. [/quote:2d16493a6a]

Wat bedoel je met elders? Maakt het dan niet uit waar je hem heen kopieert? En hoe weet iWeb waar hij het bestand dan kan vinden?

Ik heb me ook ooit al eens afgevraagd hoe ik een iWeb site(s) kan overbrengen naar een andere Mac.

Je kan hem neer zetten waar je wilt.

De eerste keer is het het eenvoudigst om je domain.sites gewoon te dubbelklikken.

Daarna weet iWeb automatisch waar het bestand staat en heb je er geen om kijken meer naar.

Bedankt Karel-Willem!

hoi, hoe werkt het tegenwoordig met mobile me of...?

Hoe werkt wàt tegenwoordig met mobile me?

Wat bedoel je nou???

ik heb een iwebsite gemaakt op mijn iMac en die moet overgeheveld worden naar een MacBook. ik ben van de nieuwere generatie dus heb geen .Mac of domein.sites, geen idee wat het is. Hoe is het tegenwoordig mogelijk om een iwebsite (draait op FTP server) over te hevelen? aangezien dit topic al heel oud is en veel veranderd is in de tussentijd, zodoende mijn vraag. duidelijker zo??? :mrgreen:

http://docs.info.apple.com/jarticle.html?path=iWeb/3.0/nl/6925.html

[quote:6611f3c2cd][b:6611f3c2cd]Uw site aanpassen vanaf een andere computer[/b:6611f3c2cd]

Websites die u in iWeb aanmaakt, worden bewaard in één bestand op uw computer: het zogenaamde “domeinbestand”.

U kunt dit bestand kopiëren naar een andere computer als reservekopie of wanneer u aan uw site wilt werken vanaf een andere locatie. Dat is handig als u uw website bijvoorbeeld thuis en op uw werk wilt kunnen bijwerken.

Het domeinbestand bevindt zich in de map ‘Bibliotheek/Application Support/iWeb/’ in uw thuismap.

[b:6611f3c2cd]Manieren om uw domeinbestand te verplaatsen[/b:6611f3c2cd]

• Kopieer het domeinbestand naar de hierboven genoemde standaardlocatie op een andere computer en open iWeb vervolgens op die computer.

• Kopieer het domeinbestand naar een andere computer, maar niet naar de standaardlocatie en klik vervolgens dubbel op het domeinbestand. iWeb wordt geopend.

In beide gevallen wordt het meest recente domeinbestand geopend wanneer u iWeb de volgende keer opent.

Belangrijk:als u hetzelfde domeinbestand op verschillende computers gebruikt, moet u erop letten dat u altijd de laatste versie van het bestand gebruikt. Anders wordt uw site bij het publiceren mogelijk met oude informatie overschreven.[/quote:6611f3c2cd]

[quote:231de42e04="elfey"]ik heb een iwebsite gemaakt op mijn iMac en die moet overgeheveld worden naar een MacBook. ik ben van de nieuwere generatie dus heb geen .Mac of domein.sites, geen idee wat het is. Hoe is het tegenwoordig mogelijk om een iwebsite (draait op FTP server) over te hevelen? aangezien dit topic al heel oud is en veel veranderd is in de tussentijd, zodoende mijn vraag. duidelijker zo??? :mrgreen:[/quote:231de42e04] Ik citeer het bericht hier ergens boven nog maar even: [quote:231de42e04]Je hebt het domeinbestand nodig (van de webpagina uit je "oude" mac), die je kan vinden in : Bibliotheek/Application Support/iWeb/' in je thuismap.

Dit (het bestand heet “domain”) kopieer je naar je nieuwe mac op dezelfde locatie. LET OP: als je al een nieuwe site hebt gemaakt in je mac, wordt deze overschreven!!! [/quote:231de42e04]
Dit werkt al een paar jaartjes gewoon zo. Niets aan veranderd dus.

aha! heb wel eens vaker wat gezocht op de Apple site zelf, maar vaak melding 'niets gevonden'. eeuwig dankbaar.. thanks!

ik heb onlangs niet de kans gezien om het meteen te doen, dus ik kijk nu bij Bibliotheek/Application Support/iWeb/ en daar staat niets in die map... weet iemand waar het is gebleven of heeft het te maken dat ik de site al naar een FTP server heb geupload?

Wel in je goede bibliotheek gekeken? Bij de gebruiker dus?

En als je site zichtbaar is als je iWeb open staat, staat hij er nog.

Zie je in IWeb niets, dan… is er niets (meer?).

Overigens heeft het al dan niet publiceren niets te naken met je originele iWeb bestand.

hetzelfde gehad, geen bestand meer in map iweb zo maar! nu bewaar ik het bestand(Domein.sites2) op 2 plekken voor de zekerheid. het kan gebeurd zijn na het draaien vanTime Machine , SilverKeeper of TechToolPro5... erg lastig als het bestand weg is zeker als je alles klaar had!

dank voor jullie reacties! ik heb net een 50 minuten aan de lijn gehangen met een autist van Apple Support :cry: (no offence, maar deze man is gewoon stil en zegt niets als ik iets vraag..). al mijn iWeb websites zijn nog gewoon aanwezig dus moet het domeinbestand ook ergens aanwezig zijn. volgens hem moet ik op zoek naar een .sites2 bestand. via Spotlight geen resultaat. dus nu staat m'n iMaccie driftig opnieuw te indexeren en hij zegt dat dat nog wel 6 uur kan duren.. kloppen die berekeningen? das echt heel erg balen want ik zou vanavond naar mijn vriendin om haar site over te dragen op haar MacBook... gaat em niet worden lijkt mij?

maar… ik ben blij te vernemen dat ik niet de enige ben! nu hoop ik dat hij te vinden is na de indexering en zo niet dan kom ik weer terug bij jullie hoor…

@zalma ik heb inderdaad een tijd terug Time Capsule aangesloten en volop backups gemaakt en wel eens een bestandje teruggehaald met Time Machine. hoe heb jij het bestand weer gevonden?

@karelwillem thanks, vooral voor je laatste zin… dat vroeg ik ook aan de meneer van Support maar daar kon hij me geen antwoord op geven… Rrrrrrr!

niet terug gevonden!

hoe doe je de indexering?

De beste tip hiervoor staat hier:
http://www.appletips.nl/spotlight-index-herstellen-status-en-inuitschakelen/

(Ik reageer nu op wat oudere topics. Maar dat komt omdat ik de weg helemaal kwijt ben op dit rot-forum en er van de zoekfunctie na al die jaren nog steeds niets deugt).

Heb de map overgezet en toch ziet hij het materiaal van mijn vorige mac niet (het bestand "domein" heeft wel dezelfde inhoud als op de oude Macbook)