iWeb 's werkt niet?

Beste mensen, vanmiddag een beetje met iWeb zitten spelen. Erg leuk maar helaas lang niet perfect zo bleek na enig gebruik. Het grootste probleem is dat ik geen 's kan maken zoals in foto's. Op m'n Mac ziet alles er goed uit maar als ik de site upload komen er rare tekens voor in de plaats. Zelfde geldt ook voor tekstopsommingen en spaties als het meer dan 1 is. Iemand dit ook gezien?

Je kunt proberen om in plaats van het teken ' de tekst &quote; te gebruiken. Dat is HTML's ;) voor een enkel quotje. Wel letterlijk overnemem, dus met de ampersand en puntkomma en in kleine letters.

Hoe heb je die bestanden op je server gezet?

Als dat met FTP was op welke manier? ASCI of binary?

Gewoon publish naar map doen.

En dan de inhoud van de map uploaden naar de server. Zorg dat je eerste bestand index.html of .htm heet (dat zien de meeste servers als de startpage).

Ik upload naar mijn server met transmit of cyberduck en hoef niks aan te geven.

Op www.robberthamburg.nl heb ik even een testje online gezet. Ik had eerst ook van die rare tekens maar dat bleken lege spaties in het template te zijn. Deze gewist en daarna geen problemen meer gehad.

Succes. Mocht je nog wat hebbem PM me maar of reageer in het forum.

Die rare tekens komen omdat je server waarschijnlijk je browser dwingt om als tekstcodering westers ISO Latin 1 te gebruiken. iWeb gebruikt Unicode (UTF-8). Doe de test maar eens. Upload je site naar je server en kies in Safari in het menu: weergave en dan tekstcodering UTF-8. De pagina wordt correct weergegeven. Helaas moet je dit telkens doen. Ook als je in de voorkeuren kiest voor UTF-8 als tekstcodering blijft het euvel zich voordoen de eerste keer als je de pagina wil bekijken.

zit ook juist wat met Iweb te spelen en het is fantastisch, en dankzij de functie publiceer naar map kan je site overal waar je maar wilt publiceren. Ik kan iedereen zeker aanraden Ilife 06 te kopen, ga nu wat met de podcast studio spelen denk ik.

Verrek jah, het is door unicode. Hoe zorg ik nou dat mensen 'm als unicode te zien krijgen? Is dit uberhaupt mogelijk met iWeb?

Heb meteen na de Keynote iLife besteld en ben intussen in het bezit van het 2e mailtje van de Apple store. Waarschijnlijk wordt het product pas op 6 februari geleverd. Hoe is iedereen hier aan iLife gekomen?

[quote:e17c614f65="kenmasters"]Het grootste probleem is dat ik geen 's kan maken zoals in foto's. Op m'n Mac ziet alles er goed uit maar als ik de site upload komen er rare tekens voor in de plaats. Zelfde geldt ook voor tekstopsommingen en spaties als het meer dan 1 is. Iemand dit ook gezien?[/quote:e17c614f65]

Als tekens (apostrof, trema, copyright, enz.) als gekke tekens worden weergegeven, kun je daarvoor in de plaats ook de ‘codes’ gebruiken in onderstaand overzicht. Probeer dat maar eens.
http://www.webmasterstart.nl/index.php?p=ascii

@ dropshot.... zegt het woordje torrent je iets :evil: Deze mensen kopen het produkt natuurlijk wel direct als het leverbaar is, maar konden niet wachten :wink:

@Vriesela: bedankt, ik zal er eens naar kijken en hopelijk werkt het. Ik kan op zich redelijk websites bouwen maar iWeb lijkt zo lekker makkelijk voor wat ik wil en als dat goed werkt kan ik Dreamweaver droppen want da's eigenlik overkill voor mij.

Inderdaad doen torrents dat heel erg goed, daar schaam ik me ook niet voor. Ik ga iLife namelijk gewoon in de winkel kopen maar ik wilde eerst weten of iWeb de moeite waard was. iPhoto 5 doet het voor mij ook en dat was het enige onderdeel dat ik gebruikte. Ik betaal niet zoveel geld voor alleen een kleine iPhoto update, dan blijf ik wel bij 5. Als iWeb echt wat toevoegd, waar het gelukkig op lijkt, koop ik het pakket gewoon. Er is namelijk voor zover ik weet geen demo beschikbaar.

En anders is er altijd nog RapidWeaver. Net zo makkelijk als iWeb. http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/index.php

De fout zit niet in het html bestand, maar in de server. Jouw bestand is UTF-8, maar de webserver verteld de browser dat het ISO-8859-1 is. Verkeerde codering, verkeerde letters. Je zou in een bestandje .htaccess kunnen zetten: [code:1:1f8ea34b5a]AddDefaultCharset UTF-8[/code:1:1f8ea34b5a] Als dat niet werkt zul je met de eigenaar van de webserver moeten praten of de html-codes gebruiken (zoals '). De 'gewone' letters zijn namelijk in beide coderingen hetzelfde. (De apostrof ook, maar het lijkt erop dat iWeb een extra mooie, gekrulde versie wil gebruiken, een aanhalingsteken, net als bijv. MS Word.) Overigens werkt juist ' niet altijd even goed met MSIE.

Zoiets dacht ik al, ik heb namelijk de html pagina's van iWeb in Dreamweaver geladen en die herkent keurig Xhtml 1.0 transitional en Unicode UTF-8. De pagina's zien er ook in Dreamweaver goed uit, dat stelde me wel gerust. De code is zoals al vaker geschreven 1 grote puinhoop maar dat zie ik niet als een groot probleem zolang alles maar werkt. 99% van de mensen die m'n site bezoekt heeft toch wel een snelle verbinding.

Nu moet ik alleen nog zien dat @Home z’n webspace unicode compatibel maakt :frowning:

[quote:e967eb917f="Amaru_71"]@ dropshot.... zegt het woordje torrent je iets :evil: Deze mensen kopen het produkt natuurlijk wel direct als het leverbaar is, maar konden niet wachten :wink:[/quote:e967eb917f]

Dat was ik dus ook van plan maar ik krijg elke keer de melding van Schijfkopie dat “de schijfkopie niet kan worden geactiveerd” Oorzaak: “Niet herkend”. Het is een .dmg bestand wat je normaal zou moeten dubbelklikken maar hij doet dus niks. Hoe heb jij dat gedaan?

het is niet gebruikelijk om het hierover op het forum te hebben.

[quote:d3010cc18a="kenmasters"]Beste mensen, vanmiddag een beetje met iWeb zitten spelen. Erg leuk maar helaas lang niet perfect zo bleek na enig gebruik. Het grootste probleem is dat ik geen 's kan maken zoals in foto's. Op m'n Mac ziet alles er goed uit maar als ik de site upload komen er rare tekens voor in de plaats. Zelfde geldt ook voor tekstopsommingen en spaties als het meer dan 1 is. Iemand dit ook gezien?[/quote:d3010cc18a]

Gebruik van ' lost al je problemen op :).

En UTF-8 kan je gebruiken met deze code:

[code:1:d3010cc18a]<meta http-equiv="content-type" content="application/xhtml+xml; charset=utf-8" />[/code:1:d3010cc18a]

[quote:ecba7bbefd="hansenonline"]het is niet gebruikelijk om het hierover op het forum te hebben.[/quote:ecba7bbefd] Sorry, het spijt me.... ik was me niet bewust van het feit dat Apple hier(terecht)moeilijk over kan doen.