iWeb site hosten.

Hallo,

Ik wil graag een iweb site hosten voor .nl maar hoe gaat dat in z'n werk? Moet ik de link doorgeven of wat?

Gr. Eple

Je kan bij een provider een contract aangaan voor de huur van een domein (je .nl adres).
Daarnaast moet je ergens je site op een server zetten.

Deze twee diensten neem je meestal gezamenlijk af.

Van je provider krijg je vervolgens ftp gegevens die je kunt invoeren in iWeb zodat je je website kunt versturen naar de server.

Edit: Misschien niet goed gelezen, maar bedoel je dat je hem zelf wilt gaan hosten? Vanuit huis of kantoor o.i.d.?

Hier zijn veel draadjes over...

http://www.onemorething.nl/community/topic/website-hosting

http://www.onemorething.nl/community/topic/iweb-site-online-zetten

Nee gewoon bij iemand anders op de server weg zetten. Maar ik zeg net antagonist.nl is dat gewoon gevens invullen en gaan of hoe moet ik dat zien?

Met antagonist.nl heb ik uitstekend goede ervaringen.
Je vult je gegevens inderdaad gewoon in, en als je met iDeal betaald dan ben je binnen een uur online. Je krijgt zelfs al toegang tot je server met een tijdelijke account zodat je gelijk aan de slag kan.

Ik host meerdere websites bij antagonist, nooit problemen mee, echt een aanrader :thumbsup:

[quote=Jeroen-B url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iweb-site-hosten#post-2055002 time=1284731739]Met antagonist.nl heb ik uitstekend goede ervaringen.
Je vult je gegevens inderdaad gewoon in, en als je met iDeal betaald dan ben je binnen een uur online. Je krijgt zelfs al toegang tot je server met een tijdelijke account zodat je gelijk aan de slag kan.
Ik host meerdere websites bij antagonist, nooit problemen mee, echt een aanrader :thumbsup:[/quote]

Same here! heel goed ervaringen.

dus dan betaal ik en dan krijg ik ftp gegevens die ik in iweb zet en dan publiceer ik de site. Ik ga naar safari type de domein naam in die ik heb ingegeven en het werkt ?

Voor 3 euro per maand kan je bij Leaseweb terecht, dat is een uitstekend bedrijf (ook een van de grootste met nieuwste technologie) met veel opties (waar nodig). Ze bieden ook goede service en hebben een grote database met informatie om je op weg te helpen.

Je krijgt inderdaad de ftp gegevens die je kan gebruiken...
Dan upload je via iWeb je site naar de server en dan is 'ie als het goed is inderdaad klaar voor gebruik.

Ik keek net even, maar al deze gegevens krijg ik dus?
[img]/uploads/community/e272ab436731e554f997e4f451047ccbf71cedd5_0.png[/img]

Die krijg je inderdaad, behalve de directory, die moet je zelf invullen, en de poort geven ze ook niet maar die is altijd 21.

En wat is de directory / pad dan? en klopt het dat je dan ook via google te vinden bent?

Je hebt je lekker ingelezen merk ik. :lol:

Vraag nu eerst maar eens een .nl adresje en webruimte aan, dan wordt alles vanzelf duidelijk.

(Tipje: webreus.nl; totaalpakket met .nl voor 16,98 euro per jaar)

Haha ja ik start hier vanaf 0 en ik wil het in een keer goed doen. Ik kon nergens iets vinden over " website hosting voor n00bs '' :crazy:

Zodra je je .nl adres aanvraagt en webruimte krijgt, krijg je alle gegevens van het bedrijf.

Daarin worden vrijwel al je vragen op één slag beantwoord.

Heb je dan nog vragen, dan kom je hier weer terug.

Ja, ik heb een domein en ruimte gekocht bij antagonist. Alleen nu heb ik alles ingegeven en dan geeft iweb een aan dat er iets niet klopt.
[img]/uploads/community/40cf29a925c0cb792f96aea36cd427d186f6347e_0.png[/img]
het protocool staat op FTP

Het plaatje werkt niet.

ik zie er wel een. naja opnieuw
[img]/uploads/community/a4a9c1cfb2f18cceb5a4fa12f89975dff5fbb5d5_0.png[/img]

Ik zie de plaatjes nu ook allebei. M'n netwerk had zeker een dipje.

Het gaat meer om je instellingen.
Maar ja, die kun je natuurlijk niet laten zien. :lol:

Mijn site heeft zoiets, misschien heb je wat aan het voorbeeld:

[img]/uploads/community/8ce65e946ff2ed8b871de64419e5a9efa39e8401_0.png[/img]

Maar is de boel zo snel al geactiveerd bij je webhoster?
Kán je al uploaden dan?

Ja dat dacht ik al. Of moet die nog op de server gezet worden?