Hee, ik heb een iWeb site gemaakt in het nederlands. Maar nou wil ik eigenlijk dat er een klein knopje ergens op de homepage zit waardoor hij ook in het engels of duits kan. Zelf vertalen is geen probleem. Weet iemand hoe ik dat kan doen?
Dat is in principe heel simpel, maak een nieuwe site aan en dupliceer je Nederlandse pagina's naar de nieuwe site.
Noem deze b.v. "jouw site-Engels", en sla aan het vertalen. Haal een afbeelding van een vlaggetje van het internet en laat dat linken naar de site in die taal. Zorg dat de bezoeker ook weer terug kan door op het Nederlandse vlaggetje te klikken.
Als je geen besturings elementen van b.v. een diashow op je site maakt is er niks aan de hand. Wil je dat wel dan moet je je Mac op starten in een andere taal, b.v. Engels. Dit kan door een nieuwe gebruikers account aan te maken en deze in het Engels te zetten, dan moet je hier je hele Engelse site op bouwen en laat je het taal vlaggetje daar naar linken. Kijk maar eens op mijn sites, zijn helemaal met iWeb gemaakt.
Er zit nog wel een klein foutje in je teller. Als ik van je Nederlandse naar je engelse site ga, en terug, wordt de teller verhoogd, terwijl het eigenlijk om hetzelfde bezoek gaat, toch?
Ik weet het, maar dat tellertje is meer uiterlijke schijn, dit was het enige tellertje dat aangepast kon worden in de kleuren van mijn site. Ik houd mijn webstats bij met Motigo en Google Analytics.
Ik heb de navigatiekolom helemaal uitgezet. Maak gewoon tekstvakken en link die naar de gewenste pagina's. Om dit niet iedere keer opnieuw te doen maak je een aparte kopiëerpagina waar je je eigen navigatiekolom bewaard zodat je die kunt kopiëeren en plakken op iedere pagina waar je die wilt gebruiken. Je kunt ook afbeeldingen gebruiken zoals ik op de DaisyClay site heb gedaan.
Zelf zat ik dus ook met het probleem dat ik niet wist hoe ik mijn website in iweb in meerdere talen moest realiseren. Ik heb jullie tips aangehouden, maar het lukt voor geen meter.
Het Nederlandse deel was af. Vervolgens heb ik een 2de site aangemaakt, genaamd Deutsch, en alles van de Nederlandse hierin gedupliceerd. Vervolgens aan het vertalen gegaan.
't NL deel moet ik eerst in een lokale map zetten en vervolgens met behulp van een ftp-programma (ik heb cyberduck) uploaden naar de server. Dat lukt niet rechtstreeks met iweb. Dat had ik dus al gedaan.
Vervolgens heb ik de duitse pagina’s in de nederlandse map geplaatst.
Daarna heb ik het totaal met cyberduck geupload naar de server. Maar toen ik de site checkte blijken er heel vreemde dingen te zijn gebeurd, waar ik helemaal niets van begrijp. Ander lettertype, pagina’s die er zouden moeten zijn, maar die er niet zijn. Ik snap er helemaal niets van. Ik zou erg graag wat tips krijgen wat ik eventueel kan doen om het probleem op te lossen.
Maak twee aparte sites in aparte mappen, geef de NL site een naam www.mijn-site-NL en geef de Duitse site een naam www.meine-site-DE, of zoiets. Laat deze sites naar elkaar linken door b.v. een button met een vlaggetje te maken en die als link te gebruiken. Zet niet de map met de Duitse site in de map met de Nederlandse Site maar FTP deze afzonderlijk naar je root folder, b.v. httpdocs of hoe die map dan ook heet op jouw server. Zou moeten lukken
Gewoon alle talen in één document zetten.
De pagina’s onderscheid je door er NL, D, etc. achter te zetten.
En verder is het gewoon een kwestie van linken naar de juiste pagina’s.
Zo upload je de hele boel gewoon vanuit één document en dat is wel zo makkelijk.
Bovendien is het heen en weer kopiëren van pagina’s zo veel eenvoudiger.
En wil je het makkelijk doen, dan is er nog altijd Babelfish.
Mmmm. je hebt gelijk KarelWillem, ik heb het op mijn manier gedaan omdat ik gebruik maak van het Album met slideshow en ik wilde de controls in de taal van de website. Als je geen Album hebt kan je gewoon alles in een site zetten en goede links maken.
Dat scheelt je héél veel werk (lees: géén werk).
En voor de vaak incidentele bezoekers in een andere taal is dit de makkelijkste manier.
[size=9:965e6e5d86]En je kan nog eens fijn lachen om de vertalingen.[/size:965e6e5d86][/quote:965e6e5d86]
Ik lees net pas je kleine onderschriftje.
Maar even serieus ik zou voor dat kleine beetje tekst gewoon zelf een vertaling maken.
Heb je die vertaling wel eens goed gelezen?
Florida
The subtropical climate of Florida makes it a suitable holiday destination for everyone, in all seasons.
Which in search is of sun, warmth, swimming pool and vertier is served in the summer on their wenken.
People who are in search of a delicious climate, fancy nature, lakes, rest and shop pleasure are on the correct spot in front and late season.
The villa
Our fancy 6-persoons villa has been lain quiet in a splendid environment in Lake Wales.
Lain on a large plot and provide with a fancy swimming pool with large terrace, is the villa the read to the end spot recover of all verlokkingen of Florida.
With your rag top (Hertzian Internet!) at the swimming pool, in advance the photograph to the home front send, gives a feeling of unequalled luxury.
Hier kan een native English speaker geen wijs uit worden hoor.