iWeb-site publiceren elders dan bij .mac

Ik ben pas begonnen met iWeb. Overigens een heelijk programma als je absoluut geen kaas hebt gegeten van websites maken. Nu kun je de gemaakte website plaatsen op je eigen .mac site. Mijn vraag is kan je je sites ook publiceren op het net als je een andere domeinnaam hebt, dus niet via .mac. Ik overweeg namelijk om een domeinnaam en site te registreren, maar weet niet of ik mijn iweb-sites daarop kan publiceren. Een sitenaam via .mac vindt ik veel te moeilijk en te lang, en is niet wat ik hebben wil.

oops!

Ik heb iWeb nog nooit van dichtbij gezien, maar ik zou denken dat hij de website opslaat als HTML-bestanden, plaatjes, enz. in één of andere map op je computer. Als het goed is zou je de inhoud van die map moeten kunnen uploaden naar willekeurig welke hostingaanbieder, lijkt me.

[url=http://forum.macosx.nl/search.php?search_keywords=iWeb&search_terms=all&search_author=&search_forum=-1&search_time=0&search_fields=all&search_cat=-1&sort_by=0&sort_dir=DESC&show_results=posts&return_chars=200]Zoek[/url]: iWebsite naar .be?

Dat kan inderdaad.

In het Achief menu, Onder publiceer op .Mac vind je “Publiceer in een map”.
Zodra je dit gedaan hebt, kun je 'm vervolgens met een ftp programma (Transmit bijvoorbeeld) verplaatsen naar elk willekeurige server.

Ik gebruik ook iWeb, echter ook al een tijdje RapidWeaver. Voor mezelf ben ik er nog niet uit wat handiger/beter is. Voor een gebruiker met wat meer HTML skills, lijkt RapidWeaver handiger. RapidWeaver heeft een fraai mechanisme waarmee je zelf templates kunt maken.

Geweldig! Bedankt voor de snelle antwoorden en reacties.

Ik heb een account bij .mac en laat mijn domeinnaam dan frame-forwarden naar mijn iwebsite. Als je wil kijken staat op www.mandorla.be, is nog een testversie, wacht nog op info van m'n Pa voor site :?

Hier waren reeds 5 topics over, dus deze gaat op slot.