IWeb vraagje: hoe kleur van clicked hyperlink bepalen

Hoi allemaal

Ik zou graag weten hoe je in iweb een andere kleur voor hyperlinks selecteerd voor de clicked en de not clicked.

Heb mij al suf gezocht en niet gevonden.

Dank bij voorbaat

Misschien niet helemaal iWebstijl, maar ik had begrepen dat het een vrij nette CSS site is en dan kun je dus eenvoudig even je CSS sheet aanpassen in Teksteditor. Je moet dan zijn bij de onderdelen a:link, a:visited en a:hover Dat ziet er dan bijvoorbeeld zo uit: [code:1:c2a9a35777]a:hover { color : #BBBBBB; }[/code:1:c2a9a35777] Waarbij de kleurcode een hexadecimale weergave is van de RGB-kleur. Deze kun je aflezen in de kleurmixer van bijvoorbeeld Photoshop

dacht het in uiterste nood ook zo te doen zelf css file aanpassen maar had gehoopt dat dit in iweb zelf ging.

[quote:3971547d4b="basiel"]dacht het in uiterste nood ook zo te doen zelf css file aanpassen maar had gehoopt dat dit in iweb zelf ging.[/quote:3971547d4b]

De meeste websitebouwers gebruiken geen editor, tegenwoordig gebruikt iedereen SubEthaEdit of BBEdit.

dat is mss wel zo A la mac, maar ik wou IWeb even testen en vind het wel cool voor mensen die geen professionele web developers zijn.