iWebsite

Bij deze::

http://studio84.mine.nu

Heb nog zo snel en makkelijk een site gemaakt thanx to iWeb !! :apple:

Groeten:
Marthijn

hoe heb je zo snel een versie kunnen krijgen? Niet in NL neem ik aan?

Inmiddels zijn er in andere topics al de nodige iWebsites getoond, en iedereen is het erover eens dat het inderdaad kinderlijk eenvoudig is. Helaas lijken de pagina's door de beperkingen van het programma al gauw op elkaar, en de laadtijd is ook hier weer veel te lang.

nou ja... iedereen kan nu een website maken...

of dit goed is?.. veel gebruikers zullen geen ontwerper zijn (zich waarschijnlijk wél zo voelen),
én dat zal het ook allemaal wel uitstralen…

maar ja… dat ‘amateuristische-aspect’ maakt het ook wel aardig toch?..

Naast internet voor iedereen: ook een webpagina voor iedereen…

…en nóg meer potentie voor het .mac account… …als server ruimte…

:wink: Max

[quote:4355ce6151="wjgmspeedy"]Inmiddels zijn er in andere topics al de nodige iWebsites getoond, en iedereen is het erover eens dat het inderdaad kinderlijk eenvoudig is. Helaas lijken de pagina's door de beperkingen van het programma al gauw op elkaar, en de laadtijd is ook hier weer veel te lang.[/quote:4355ce6151]

wat een trage zooi inderdaad.

en wat helemaal slecht is:
Apple gooit spaties in filenames, prima om dat in het macos zelf te doen,
maar op het web staat het echt heel slordig.

HS-L

Dat het slordig staat zal de doelgroep helemaal niks schelen. iWeb is leuk, heeft nog wat fouten maar is bedoeld voor mensen die helemaal niks van websites maken weten. Dat de code ranzig is boeit dus niet, het doet waar het voor bedoelt is. Ik hoop overigens wel op een snelle 1.1 release want op een aantal vlakken lijkt het nog teveel op beta software. Ondanks dat ben ik onder de indruk, vergelijk een iWeb site met een Frontpage site en iWeb ziet er met minder moeite veel beter uit.

Aangaande de inhoud van de voorbeeld-site: Prachtige vormgeving en tot mijn verrassing werkt de spiegeling van de foto ook prima op een niet-.Mac-server.

Volgens mij staat “you can praise them” en “disbelieve them” wel in de geschreven tekst, echter niet in de voice-over. Die vervolgt met “you can quote them, disagree with them” etc …detail…maar toch

Ik zie nu ook dat hele stukken tekst als PNG worden afgebeeld. Er zit er een in van 4000 pixels hoog. Raden wat het snelste laad. 4 pagina's plain text + css sheet of een PNG van 4000 pixels :P

blijkbaar is het erg lastig te vinden waar de prefs zijn in te stellen voor beeldcompressie....

W3C controle komt met iets van 23 fouten op de proppen.

What happend to RapidWeaver?

Die heeft wel mooie code.

RapidWeaver is iWeb op alle fronten de baas. Met iWeb kun je geen ingewikkelde sites maken met subnavigatie. Het is voor simpele verzamelingen van html pagina's, want laten we eerlijk zijn de aanstichter van deze draad heeft geen site gemaakt maar gewoon twee html-pagina's achter elkaar geplakt. Alle voorbeelden die ik tot nog toe gezien heb van iWeb zijn toch voornamelijk sites die als los zand aan elkaar hangen. Wat leuke eye-candy, zoals die spiegelingen, maar daar houdt het mee op. Bovendien kun je met de collage plugin voor RapidWeaver ook mooie spiegelingen maken en nog veel meer. Ik raad iedereen aan RW eens aan de tand te voelen. En zelf een template aan te passen met een css editor. Dat geeft mooiere en betere resultaten dan iWeb.