iWork 06

Als je een macbook pro hebt gekocht moet je dan toch nog iWork 06 kopen? Hoort dat er niet standaard al op te zitten?

Bedankt

Er hoort een testversie op te zitten, die je vervolgens netjes moet kopen.

Er zit alleen een demoversie van iWork '06 op. Die kun je 30 dagen gebruiken.

iWork maakt geen deel uit van iLife. iLife '06 zit wel standaard bij je nieuwe Mac.

Marius

Oke bedankt, die zit er inderdaad op..

En weet iemand of een bestand van iWork via een usb op een windows computer afgespeeld kan worden?

Ik neem aan dat je bedoelt USB STICK... en ja dat kan, maar dan moet je wel Exporteren kiezen in pages. En daarna kies je bijvoorbeeld .DOC (Word) of .PDF

Voordeel van .Doc is dat het dan gewoon verder bewerkt kan worden door iedereen die Word heeft, en mijn ervaring is dat vrijwel iedereen dat heeft…

Marius

[quote:f66d1c3f24="Marius1976"]Ik neem aan dat je bedoelt USB STICK... en ja dat kan, maar dan moet je wel Exporteren kiezen in pages. En daarna kies je bijvoorbeeld .DOC (Word) of .PDF

Voordeel van .Doc is dat het dan gewoon verder bewerkt kan worden door iedereen die Word heeft, en mijn ervaring is dat vrijwel iedereen dat heeft…

Marius[/quote:f66d1c3f24]

Maar .html heeft vrijwel dezelfde features, wordt even goed door Word geïnterpreteerd, en is niet proprietair. Het is je eigen keus, ik heb de beste ervaringen (opmaakt, niet met een document dat vol met plaatjes is gestouwd want dan gebruik ik PDF, tot ODF in mijn bereik is).

[quote:38b15f6f91="Emma"]Oke bedankt, die zit er inderdaad op..

En weet iemand of een bestand van iWork via een usb op een windows computer afgespeeld kan worden?[/quote:38b15f6f91]

Betwijfel ik. De extenties van Keynote en Pages zijn respectivelijk .key en .pages en ik vrees dat windows daar niet zomaar met overweg kan. :slight_smile:
Nu hebben die knappe bollen daar bij Apple er wel een handige oplossing op gevonden om het allemaal wat compatibeler te maken.
Zo kan je bij Keynote exporteren naar de volgende extensies, die wel ondersteunt worden door windows:

[img:38b15f6f91]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=15976[/img:38b15f6f91]

Bij Pages is het wat minder uitgebreid maar toch nog altijd voldoende denk ik zo:
[img:38b15f6f91]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=15977[/img:38b15f6f91]

Edit: sorry voor de late reactie maar de stroom lag even uit voor een defecte lamp, en 'k had de post al gemaakt dus post 'k hem maar :stuck_out_tongue: