iWork | opstartproblemen

Hallo,

Sinds vandaag starten mijn iWork-programma’s niet meer op. Zowel Keynote als Pages blijven springen in het dock en na een bepaalde tijd stoppen ze gewoon. Ze verschijnen tijdens het springen wel in activiteitenweergave maar verdwijnen daarna net zo snel.
Ik denk dat het komt door de iWork update, want eerst werkte alles perfect en een half uur later (na de update dus) niet meer. Het probleem doet zich voor op een iBook G3 600 MHz

Het komt wel op een rottig moment want 1 juni (overmorgen dus) heb ik een presentatie.

Heeft iemand een idee?

Bedankt,

Dr. Rengers

Probeer het eens onder een andere (nieuwe) gebruiker. Als het daar wel werkt, dan helpt het vaak om onder je eigen account de preferences weg te gooien. Dus zoek dan naar files met iwork in de naam en eindigend op .plist, en gooi die in de trash. Succes!

Begin eens met de preferences weggooien, doet vaak het truukje.

Bedankt voor alle hulp,

de Prefs heb ik al weggegooid, jammergenoeg geen resultaat. Ook permissies herstellen werkte niet.
Een andere gebruiker zal in nog even proberen.

Dr. Rengers

Heb je al in je Console in de system.log gekeken of daar een melding staat als je het probeert op te starten? Anders kan je natuurlijk ook nog proberen de complete iWork folder uit de applicaties folder weg te gooien en het opnieuw te installeren.

Waarschijnlijk heb je niet de beschikking over DiskWarrior of TechTool Pro 4, maar het herstellen van de directory kan allerlei vreemde problemen oplossen. Ik zou heel benieuwd zijn of ook dit probleem ermee te herstellen zou zijn, maar goed, je hebt het voor morgen nodig... :? Het zou prettig zijn wanneer die andere gebruiker het voor nu kan oplossen. Anders zou een herinstallatie van iWork mogelijk de oplossing zijn, wellicht zit er iets mis in het programma...

Heb je naast de update voor iWork nog iets anders geupdate/gedaan?