Iwork....

Ik had vernomen dat er een demo van deze app. in Tiger zit....? Ik wil namelijk dit programma gaan gebruiken i.p.v office/powerpoint Wat ik erover lees zijn goede berichten maar misschien heeft iemand ervaring met deze app.? Ik vroeg het me af.... :sotp:

Het zijn handige programma's... Maar je zult ze wel moeten kopen, bij Tiger zit een iWork-[b:2fea59cb7b]trial[/b:2fea59cb7b], deze kun je maar dertig dagen gebruiken.

Kijk op de applca store voor meer info…

thanks... Ben ook wel bereidt om i work te kopen.. als het maar een goed alternatief is voor office want dat wil ik het liefst er af gooien :evil:

het is enkel een vervanging voor MS word (pages) en MS powerpoint (keynote), de andere applicaties van offices zitten (nog) niet in iwork.

Keynote 2.1. is echt een pracht van een programma, alles werkt zeer vloeiend, het ziet er veel professioneler uit, heel veel mooie overgangen. in vergelijking met powerpoint is keynote zeker een buitengewoon goede vervanger, waar je ook alles kan doen wat je in powerpoint kan, en meer… Als je keynote eenmaal hebt, zou je blijven presentaties maken, ook al weet je niet meer waarom…

Pages, het tekstverwerkingsprogramma, is ook leuk, je kan er veel mee doen, zeker als je veel brochuurtjes moet maken, of nieuwsbrieven… Pages is echter nog een 1.1 programma en dat zie je wel. Er zijn nog een paar kleine dingen die niet helemaal op punt staan, die nog heel wat beter kunnen… Wanneer je echt grote verhandelingen zal schrijven van 80-90 pagina’s zal je af en toe wel eens iets minder tegenkomen… Maar ik heb mijn thesis ook gescheven in pages, en het ging wel goed…

Ik zou zeggen: zeker kopen, het is al bij al een hele uitdaging…

een duidelijker artikel is te vinden op http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1796 en http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1798

Ik gebruik alleen nog maar Pages en Keynote (iWork) Werk zeer lekker, en het kan beide ook gewoon de office extensies lezen/bewerken.

Een aantal opmaak functies van Word miste ik alleen, maar zo vaak heb ik het ook weer niet gebruikt.

Zeer zeker een aanrader. Maar natuurlijk eerst even de trail doen, om zeker te zijn of je het niet iets vindt!

Ikzelf gebruik Pages en Keynote alleen nog maar, en heb alleen nog Excel voor de spreadsheets... Voor het huis-tuin-en keuken brievenschrijfwerk is Pages echt GE-WEL-DIG. Maar goed, da's wel een persoonlijke mening natuurlijk. Ik heb een PDF gemaakt van mijn briefpapier, en dat geïmporteerd in Pages. Dat ziet er echt superstrak uit, t.o.v. Word waar het een soort lage resolutie jpg wordt. (Dit kan ook aan een instelling liggen, misschien, maar in Pages werkt het tenminste in één keer.

Het is wel even wennen, dat Pages, omdat het toch wel wat anders werkt. Ik heb op dit moment twee kleine irritaties, die echter niet opwegen tegen mijn irritaties met Word. :wink: Ten eerste vind ik het irritant dat mijn pagina altijd helemaal links uitgelijnd is. Ik zal even een plaatje uploaden, dat zegt meer dan een paar woorden.

[img:00daa7094a]http://www.freespace.nu/files/319_1115455037.png[/img:00daa7094a]
Ik ben gewend dat een document in het [b:00daa7094a]midden[/b:00daa7094a] van mijn venster opkomt. Ik zie achteraf dat het misschien niet helemaal duidelijk is aan de hand van het plaatje, maar ik heb aan de rechterkant van mijn scherm nog 3 centimeter loze ruimte. Hoe ik het zou willen is, net als in Indesign, dat apple-0 een pagina gewoon centreerd. Kleine irritatie, maar toch.

De tweede grote irritatie is dat, in tegenstelling tot Appleworks en Tekstedit, een .doc die geopend word in Pages altijd een naamloos Pages document wordt. Voor mij persoonlijk maakt dat niet zoveel uit, ik converteer toch alles naar Pages, maar in een gemengde omgeving kan het behoorlijk irritatant zijn.

Keynote 2 is ook super, alleen als je veel presentaties moet uitwisselen met het Windows-kamp, dan kleeft er één nadeel aan: powerpoint-presentaties geëxporteerd vanuit Keynote zijn vaak vele MB’s groot.

Maar: voor die €79,- kan je er bijna geen buil aan vangen. :wink:

Ik gebruik word in principe ook alleen maar om brieven te schrijven.. Ik heb tiger besteld en ik ga eerst ff die trial proberen dan zie ik het wel maar het liefst loop ik zo ff naar de macwinkel natuurlijk.... :mrgreen:

Ik zelf zou Office erop houden, mijn hele school draait op ...zucht Windows...

voorlopig doe ik dat ook Nic maar als ik de kans krijg...... :D

[quote:be180f8f67="Nic"]Ik zelf zou Office erop houden, mijn hele school draait op ...zucht Windows...[/quote:be180f8f67]

Zijn office bestanden misschien uitwisselbaar met iWork?

dat zou ik niet weten maar dat zou wel mooi zijn :finderoud:

Ja, .doc bestanden zijn volledig uitwisselbaar met iWork, en .ppt/.pps bestanden ook. Alleen .xsl hè... Zucht. :( Er kunnen natuurlijk wel conversieproblemen optreden.

Met de eerdergenoemde beperking, dat wel. Te weten dat .doc in Pages een untitled Pages-document word.

Pages documenten zijn ook weer te exporteren als Word documenten.

uitwissel problemen zijn er niet echt vind ik...

Voornamelijk het exporteren naar .pdf vind ik echt wel gemakkelijk… Dan kan ook niemand meer met je document klooien…

Als je iets exporteerd of importeerd altijd gewoon eens kijken of alles goed staat… Meestal 1 klein detail dat niet goed staat … (pages zegt ook zelf wat er misgelopen in bij het exporteren), maar zeker niet de moeite om over te vallen…

[quote:b3f2863d7f="MacFG"]Pages documenten zijn ook weer te exporteren als Word documenten.[/quote:b3f2863d7f]

Daar gaat het me eigenlijk om, ik krijg namelijk van leraren soms een mailtje terug dat ze dit en dat niet kunnen openen…

OK!! Dat maakt het WEER een stuk aantrekkelijker thanks macFG :lol:

[quote:77071082d4="MacFG"]Keynote 2 is ook super, alleen als je veel presentaties moet uitwisselen met het Windows-kamp, dan kleeft er één nadeel aan: powerpoint-presentaties geëxporteerd vanuit Keynote zijn vaak vele MB's groot.[/quote:77071082d4] Heb je al eens geprobeerd om de keynote presentatie te exporteren naar bijvoorbeeld een interactief quicktime bestand? Die werkt als het goed is ook gewoon op een windows compu. :P

Heb dat al eens gedaan maar het bleek dat je toch wel een goede windows-computer nodig had om dat deftig af te spelen. Het verliep met veel vertragingen en de mooie effecten waren veel te traag. Heb toen het bestand moeten omzetten naar powerpoint wat natuurlijk voor het een en ander geknoei zorgde ivm overgangen en plaatsing van tekst .

:mrgreen:

Ik vind keynote ook een prachtig programma. Als ik alleen m'n foto presentatie exporteer als Flash of Quicktime bestand loopt het niet zo soepel meer, vooral Flash terwijl ik die nu juist nodig heb. Ik dacht maak een mooie presentatie in keynote exp. deze naar Flash en die kan ik dan b.v. op een website zetten, maar dat ziet er dus niet uit. Of heb ik misschien een verkeerde instelling ergens?

Thnx

Ik maak dit topic even wakker! Weet iemand hoe ik keynote full screen kan laten lopen op mijn iMac g5 17 inch. Ik krijg de hele tijd balken links en rechts van mijn dia presentatie, en ik heb geen zin om voor een presentatie de hele tijd mijn beeldschermresolutie aan te passen. Ik vind het een beetje gek! Iemand hulp?

Thanks,

Nick