ixus 400 benaderen op powerbook

ik heb een ixus 400 en die wil ik graag benaderen zoals ik "vroeger" kon op OS9, gewoon als je de camera er aan hangt dat je een icoontje krijgt zodat je de contents kan browsen.

weet iemand of dit kan, en zo jah hoe dan?

thnx

Dat zou in OS X precies hetzelfde moeten zijn. Wat gebeurt er nu?

Misschien kun je de titel even aanpassen, staat zo slordig! :wink:

[quote:82e44594ea="freerksmit"]Misschien kun je de titel even aanpassen, staat zo slordig! :wink:[/quote:82e44594ea] gedaan...:D

hij opent automatisch iphoto, heb ik misschien wat zitten kloten met de instellingen?
[i:82e44594ea]heb ik inmiddels aangepast door instelling “image capture” te veranderen[/i:82e44594ea]

In het programmaatje Fotolader kan je aangeven of je wel of niet wilt dat iPhoto wordt gestart. Ik gebruik tegenwoordig de meegeleverde SW van mijn IXUS 430. Werkt ook prima. Camera selecteren > in de filmstrip met opnames aangeven welke je wilt importeren > en gaan!

maar goed… fotolader dus…

ik heb een ixus 500 en omdat de bestanden die hij maakt zo groot zijn, heb ik maar een usb 2.0 cardreader (van sandisk) gekocht (in de kleur van jouw powerbook) omdat ik niet steeds 20 minuten wil wachten. dit werkt erg snel en je krijgt dan ook een icoontje op je desktop waarmee je je bestandjes kunt heen en weeren, al is fotolader handiger. (die ziet hem danweer als camera...) kost maar 14,95 (en 19,95 verzendkosten, hmmm...)

Kochten laatst 2x 1GB kaartjes bij Fimex (weet niet meer welk merk). Kregen we 2 FireWire (!) cardreaders bij. Supersnel je schijf op buroblad en kopieëren maar! (edit) ... ff offtopic maar voor de weet dan maar nav de vorige post :roll:

ik had zelf eerst zo'n PCMCIA card waarin je een compact flash card kon stoppen (voor m'n ixus 300), deze heeft me vader alleen langduurig geleend en die zit in het buitenland, weet alleen niet of dat werkt op m'n pb en wil eigenlijk niet weer een extra apparaat (card reader) aansluiten op m'n mooie strakke powerbook.

maja het is dus jammer dat niemand weet hoe het komt dat ik hem niet gelijk krijg te zien op
m’n desktop en/of in finder :cry:

[quote:b487de8027=".pixr"]maja het is dus jammer dat niemand weet hoe het komt dat ik hem niet gelijk krijg te zien op m'n desktop en/of in finder :cry:[/quote:b487de8027]

Kijk even naar de post van jkazius. Daarin staat exact de oplossing uitgelegd…!