Ixus 90 kopen of verder kijken

Ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe compact camera. De laatste, een sony, ligt op de bodem van de Kaag. Heb een tijdje de canon ixus 70 kunnen lenen van een vriend en die beviel wel. Goede foto's compact, etc. Prima in gebruik. Dus mijn keuze is gevallen op de ixus 90. Lijkt mij de logische opvolger.

Wie heeft er ervaring met deze camera? En is deze aan te raden? Wat wel belangrijk voor mij is is dat de camera goede foto’s kan nemen met wat minder licht.

ER is net een nieuwe uit. Canon IXUS 980 IS.

Die is mij te bol. maar ik ben op zoek naar ervaringen met de ixus 90 :) in iedergeval bedankt!

Deze had je al bekeken? http://www.steves-digicams.com/2008_reviews/canon_sd770is.html

Als het goed is, is dat dezelfde als de Ixus 90.

[quote:1e3e5a89e7="KarelWillem"]Deze had je al bekeken? http://www.steves-digicams.com/2008_reviews/canon_sd770is.html

Als het goed is, is dat dezelfde als de Ixus 90.[/quote:1e3e5a89e7]

Ah en met de zwarte cirkel :smiley: Thanks! (die 70 is zo mooi :sealed: :innocent: )

Ze laten ze beide zien. Zowel de zwarte cirkel als de chrome.

Dat is de Ixus 85 IS trouwens :)

Also known as Digital IXUS 85 IS, IXY Digital 25 IS

Let wel even op, dat de type nummers in de V.S. net even anders zijn.

Mijn vriendin heeft de Ixus 80IS en vindt het een bizonder fijne camera.Behoorlijk snel. Weinig ‘shutterlag’, lensstabilisator. Voorheen had ze een Coolpix S1 (zeer traag en bewogen foto’s) De prijs bij Kamera-Express is €175
Er is een review bij DPReview en Camera UK.

De Ixus 90 staat hier

Verder kijken! Had jaren een Ixus, maar ben overgestapt naar Casio. Ik ben daar meer dan tevreden over, makkelijker menu en betere kwaliteits-foto's, al blijft binnen fotograveren nog altijd moeilijk.

[quote:bee22dc0b8="Ferris Bueller"]al blijft binnen fotograveren nog altijd moeilijk.[/quote:bee22dc0b8] Gelukkig is fotograferen een stuk makkelijker. :sealed:

Heb nog steeds geen camera gekocht. Zit nu meer te kijken naar de panasonic lumix serie.... :?

ik heb de Ixus 90 gekocht, zat ook lang te twijfelen tussen die lumix etc....

deze kwam voor mij toch beter uit de bus, zeer fijn in gebruik!