JA ik heb Apple Music verlengd - en JIJ?

Ik heb zojuist het ‘niet verlengen’ van mijn Apple Music abonnement omgezet in ‘verlengen’: een gezinsabonnement van 14,95 voor zes personen, betalen vanaf 1 oktober.

Drie maanden geleden natuurlijk een proefabonnement genomen, gezinsabonnement. Mijn kinderen (20, 21 en 24) wilden helemaal niet. Hadden al Deezer of Spotify en Apple kon dat toch niet beter, dachten ze. Ik heb ze overgehaald het tóch te proberen.

Behalve het bolletjessysteem om bands te ontdekken (wat niet werkt) vond ik Apple Music verrassend goed. Ik ben helemaal geen echte streamer. Luister wel 's naar de (gratis) Radio Caroline app, maar verder eigen muziek in m’n iPhone.

Ik heb via het volgen van pagina’s zo’n 40 artiesten ingevuld en werd direct al verrast door de verbazingwekkend goede dagelijkse suggesties. Altijd verrassingen! Muziek die je al lang vergeten was of die nieuw is maar wel je smaak. Elke dag leuke verrassingen daarin! Het leuke is dat mijn kinderen tóch enthousiast zijn geworden en Apple Music niet willen missen.
Ik heb dus wél verlengd en ga er nu voor betalen.

En JIJ? Wat doe jij? En waarom?!

Nog niet aan mijn proefperiode begonnen.

Ik heb het (vooralsnog) stopgezet. Ik word niet blij van de interface. Behoor niet meer tot de categorie jongeren (56…) en heb geen behoefte aan aanbevelingen, ik zoek zelf wel. Ik verlang weer terug naar de “oude” iTunes interface en wil maar twee hoofdindelingen eigen muziek en eigen muziek + Apple Music. Ik betaal liever voor mijn eigen muziek dan de overzichtelijke indeling die ik nu voor mij zie!

Ik heb mijn verlenging allang uitgezet. Heb het ook nauwelijks gebruikt:

Dit omdat:

1. Ik kan Apple Music (nog) niet streamen naar mijn Sonos-luidsprekers.
  2. Mijn mobiele KPN-abonnement laat mij onderweg Spotify gebruiken zonder dat dit ten koste geld van mijn data-tegoed.
  3. Hoe leuk nieuwe muzieksuggesties ook zijn. Als muzieknerd ontdek ik die al decennia lang op mijn eigen manier. Heb ik Apple niet voor nodig :-|)

Nee. Volop gebruikt en tevreden en ook (zeker over de automatische playlists), maar via KPN hebben we thuis gratis 2 Spotify premium abonnementen. Een puur financiële keuze dus, maar als Spotify ooit verloopt dan valt de keuze wel voor  Music. Ik mis wel de Nederlandse Top40 bij , spotify houdt deze netjes bij.

Nee, ik heb het uitgezet. Maak gratis gebruik van Spotify Premium van mijn overbuurvrouw.

Nee, ook niet begonnen.
Geen compatibiliteit met Sonos.

Gelijk ook automatisch verlengen in geschakeld. Werkt echt perfect samen met OS9 & El Capitan!
En idd zoals je aangeeft is het elke dag een leuke verrassing en muziek die vergeten was. Heerlijk gewoon.

Snap niet wat er zo moeilijk aan gevonden wordt, layout is supersimpel en overzichtelijk. Zowel op iPad, iPhone als op de Mac.

Ik ben er blij mee!!!

Layout en interface was in het begin wat wennen. Ga niet verlengen, maar blijf wel Match gebruiken. Op zich wel tevreden.

Spotify noch  music kunnen mij bekoren met hun UI, voor mij zijn ze nog beide slecht.

Maar heb  music toch verlengd en Spotify afgezegd omdat:
-Je slimme afspeellijsten kan maken (synchronisatie tussen devices loopt wel niet goed)
-Jaartallen worden getoond en wat meer trackinfo
-Liedjes hebben een nummer (worden immers ook nummers genoemd)

Nog niet begonnen, geen Sonos ondersteuning.

Ik heb 'm niet verlengd, Spotify blijft voor mij iets handiger.

Nieteens begonnen aan de proefperiode (zou ook een optie moeten zijn in de poll op de mainpage)

Begonnen en enthousiast, afhankelijk van Sonos ondersteuning blijf ik klant.

Ik was na een week de aandacht al kwijt, dus heb er nooit meer wat mee gedaan.

Ik ben geen klant voor muziek-streaming services.

[quote=KarelWillem url=http://www.onemorething.nl/community/topic/ja-ik-heb-apple-music-verlengd-en-jij/#post-2885020 time=1443604254]Ik was na een week de aandacht al kwijt, dus heb er nooit meer wat mee gedaan.

Ik ben geen klant voor muziek-streaming services. [/quote]

Ik ben met Apple Music gestopt ook na een week. Gewoon weer terug naar Spotify (niet eens premium) is voldoende voor mij.

Ben er voortijdig mee gestopt. Music veranderde mijn hoezen in mijn Muziek Bibliotheek in plaatjes die geen hoezen zijn. Alle Cd’s in mijn Bieb zijn originele exemplaren die door mij zelf in mijn Mac gestopt zijn en geladen in mijn Bibliotheek. Sommige Cd’s konden niet meer op mijn iPod gezet worden omdat ze zogenaamd toebehoorde aan Music. Om gek van te worden. Heb de proefperiode gestopt, de betreffende cd’s in de Bieb weggegooid en de originelen weer geladen. Nu kunnen ze weer op mijn iPod gezet worden. Alle hoezen heb ik nu ook weer origineel in mijn Bibliotheek. Kortom Music zuigt en staat nog in de kinderschoenen, Ik zou zeggen niet aan beginnen als je zelf al een behoorlijk gevulde Muziek Bibliotheek hebt. Wacht tot dit soort irritante Bugs eruit zijn gehaald.

Ik ben enthousiast. Heb, binnenkort had, een iTunes Match abonnement, bijna aan z’n limiet met geüploade CD’s (heb er zo’n 4000, dus meer dan 25.000 tracks). Geabonneerd op BBC Music en Gramophone, die de mogelijkheid gaven direkt naar de iTunes Store te switchen, zodat je maximaal 60 s naar een track kon luisteren. Nu wordt er doorgelinkt naar Apple Music en ongelimiteerd luisteren, bevalt het nummer dak kun je dit of het hele album toevoegen aan Mijn Muziek. Bevalt het niet, dan kun je het ook zo weer verwijderen. En in Apple Music staat bovenin een linkje “Terug naar Gramophone”, zeer gebruiksvriendelijk. Een verrijking van mijn hobby, hoef nooit meer iets te kopen, terwijl die verleiding vroeger wel groot was na de besprekingen in mijn muziekbladen.

Neen, ik blijf liever bij Spotify. Apple music heeft ook zijn voordelen maar ik heb al lang mijn keuze gemaakt. Gramophone ken ik niet.

Gramophone Magazine en App

BBC Music en App