jaaaaa kheb mn eerste mac :D

Mijn eerste iBookje is er!! :D Ik zet hem aan, sluit het netwerk-kabeltje aan en doe de vragen invullen. Toen ik bij het bureaublad (of hoe noem je het) kwam, kon ik direct op het internet, zonder iets te hoeve ingeven van dat ik in een (windows)-netwerk zit :D

Het werkt heel fijn en 'kben er heeeeeel blij mee :D:D:D

groetjes, Gizz

Proficiat met je aanwinst! Je zal nog veel verrast worden door osx :D -> Aangenaam wel te verstaan.. :P

Gefeliciteerd zou ik zeggen. Veel plezier op je ontdekkingsreis door OS X

Goed man !

Gefeliciteerd!

Wat voor een is het ?

grtz

jaffster

de nieuwe iBook 14" 512mb ram, maar kga het nog laten upgraden bij AB center in Hasselt

Helemaal top! Meteen inderdaad geheugen erbij stoppen en je zult verbaasd over de heerlijke werksnelheid staan =) Super! Aldus een zeer verheugde iBook gebruiker =)

ram kun je enorm gemakkelijk zelf bijsteken hoor (toetsenbord eruit, klepje openvijzen, ram erin, klepje dichtvijzen,toetsenbord er terug in)

Ik ben er heel blij mee :D maar nu zijn er een paar dingetjes die ik nog moet weten: - Hoe kan ik een .sitx bestandje openen(voor WMP te installeren)? ik heb al gevonden waarmee het gaat: StuffIt. Maar dat moet je kopen en daar heb ik geen zin in. Ik had al gevonden op het forum dat het standaard bij OS X zat, maar bij mij staat het er niet op en kan het niet echt ergens vinden. En een 30 dagen Trail lijkt me nu ook niet handig... - Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn internet sneller gaat? Ik heb mijn windows pc als server, ik heb hierop 2 computers aanhangen: de iBook en mijn broer zijn pc. De iBook gaat ongeveer tegen 60kb/s, en mijn broer zijn pc gaat tegen 300kb/s... Dus iets klopt er niet. Er is ooit iemand geweest die ook een laptop(maar dan een windows laptop) had, en hij kon daarmee ook snel op ons netwerk surfen. Nu ik m'n iBookje heb gaat het (voor mij) traag...

groetjes…

[quote:a54f9e1e4f="gizzmo"]Ik ben er heel blij mee :D maar nu zijn er een paar dingetjes die ik nog moet weten: - Hoe kan ik een .sitx bestandje openen(voor WMP te installeren)? ik heb al gevonden waarmee het gaat: StuffIt. Maar dat moet je kopen en daar heb ik geen zin in. Ik had al gevonden op het forum dat het standaard bij OS X zat, maar bij mij staat het er niet op en kan het niet echt ergens vinden. En een 30 dagen Trail lijkt me nu ook niet handig...[/quote:a54f9e1e4f] Natuurlijk behoor je deze officieel aan te schaffen maar er zijn ook minder legale opties.. Welke deze zijn mag ik natuurlijk niet op dit forum zeggen maar dat kun je zelf ook wel bedenken :)

Proficiat met je aankoop bro, je zal er geen spijt van hebben.

Welcome on board.

Edit :

Stuffit Expander Freeware

Gefelciteerd met je iBook.

Waarom heb je gekozen voor Apple eigenlijk?

En enjoy…

van harte gefeliciteerd!

[quote:e4fbfeb3f3=“Moh”]Waarom heb je gekozen voor Apple eigenlijk?

En enjoy…[/quote:e4fbfeb3f3]

waarom heb jij ervoor gekozen?

[quote:c29952ffd7="Moh"]Waarom heb je gekozen voor Apple eigenlijk?

En enjoy…[/quote:c29952ffd7]

Waarom niet?

[quote:2287a839b6="Moh"]Waarom heb je gekozen voor Apple eigenlijk?

En enjoy…[/quote:2287a839b6]

geen zin meer om elke dag spyware check, updates en virus updates te doen, en omdat dit er mooi uitziet, en omdat ik een draagbare computer nodig had, en omdat ik al meer dan een half jaar problemen had met mijn 2 andere pc’s die ik niet sneller kon laten werken, en omdat ik nu m’n ibook in minder dan een minuut opstart in plaats van 10minuten op m’n Pentium4-windows-pc, en …

trouwens, weet er mss iemand een antwoord op mijn tweede vraag? Of kan ik het niet sneller ‘maken’?

[quote:1bfb4b6525] - Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn internet sneller gaat? Ik heb mijn windows pc als server, ik heb hierop 2 computers aanhangen: de iBook en mijn broer zijn pc. De iBook gaat ongeveer tegen 60kb/s, en mijn broer zijn pc gaat tegen 300kb/s... Dus iets klopt er niet. Er is ooit iemand geweest die ook een laptop(maar dan een windows laptop) had, en hij kon daarmee ook snel op ons netwerk surfen. Nu ik m'n iBookje heb gaat het (voor mij) traag... [/quote:1bfb4b6525]

Heb je alles aangesloten via een switch of een hub?