Jabber/MSN in Tiger iChat

Ok op verzoek van velen het aan elkaar krijgen van MSN...

[list:c72f71176f]
• Download TVjab hier
• Vraag een Jabber account aan bijvoorbeeld op NedBSD
• Log met deze account in in TVJab
[img:c72f71176f]http://www.madeddy.nl/publish/jabber.jpg[/img:c72f71176f]
Maar dan je eigen gegevens :stuck_out_tongue:

• Vervolgens ga je naar menu ‘Agents’ en selecteer je MSN Transport.
(zorg wel even dat je MSN uitstaat)
• Dan voer je je MSN gegevens in… TVJab gaat nu inloggen op MSN en al je buddies ophalen.
• Even al je buddies accepten en toevoegen (anders krijg je in iChat 100 popups voor je buddies)
• Als dat klaar is: TVJab quitten, iChat opstarten en met je Jabber gegevens inloggen in Jabber.
[/list:u:c72f71176f]

Dat is alles. Mocht iemand er niet uitkomen, dan hoor ik het graag!

[b:c72f71176f]edit: het kan even duren voor je je MSN buddies online ziet komen. Vaak pas als ze offline zijn en weer online komen. Bij mij kreeg ik alle buddies pas in 1x na een volledige restart van Tiger[/b:c72f71176f]

En wat heb je dan van functionaliteit? Avatars, zien als ze typen, file transfer,... ?

Leuke tip (en goede vraag hierboven trouwens). Kun je misschien een screenshot plaatsen van hoe je iChat er nu uit ziet?

er staat gewoon een extra buddies venster bij (netzoals bij rendevous.) meer niet,.. jammer dat jabber nog een beetje buggy is,.. verder erg leuk!

Zou je hiermee dan ook kunnen cammen MSN-gebruikers als je een iSight hebt?

Neej, je kan niet cammen en nee je ziet geen buddy pictures en nee je kan ze niet zien typen...

Tenzij de MSN mensen ook in je iChat lijst staan (kun je selecteren) dan zie je dat plaatje.

Het cammen en typ probleem, weet ik dus niet of het aan iChat ligt of aan het feit dat het Jabber protocol dit niet ondersteunt!!

Want Jabber ‘port’ als het ware je MSN… Ik denk dat je het moet zien als een soort Virtual MSN.

Wie weet in de volgende Tiger/iChat builds dat het wel wil…

@Adriaan, screenshot wordt em even niet, zit op het moment weer in Panther, moet even met een website bezig en das onder Tiger nog niet echt een succes…

Vanavond zal ik eens even kijken of het gaat lukken :slight_smile:

jabber ondersteund op dit moment alleen nog maar chatten onder msn en andere protocollen, maar dingen als filetransfer/cam/buddypictures/spelletjes werken "nog" niet. heeft ook niks met de release van tiger te maken,.. maar meer met hoe jabber verder gaat evalueren,.. maar chatten kan dus wel :) das toch het belangrijkst!

Best kans als dat Jabber in iChat gaat lopen dat er wel meer dingen ondersteund gaan worden...

En Jabber is open-source, dus dan zijn er ‘als het meezit’ wel developers die zich eraan gaan wagen.
Weet ook niet precies hoe dat in zn werk gaat eigenlijk :stuck_out_tongue:

leuk truukje, maar heb Tiger er alweer afgegooid. Veel dingen doen het nog niet en hijs nog erg buggy (build 8A269)

Kijk ook eens op de website van de [url=http://www.xs4all.nl/allediensten/experimenteel/jabber.php]XS4ALL-Jabber-server[/url].

Zelf heb ik via PSI mij aangemeld voor een Jabber-account > al je MSN/AOL/etc gegevens ingevullen.

Als Chat-programma gebruik ik Proteus.

Kun je die Tiger-versie van iChat niet gebruiken in Panther?

Neej, er is meer dan alleen iChat..

Frameworks, extensies enz, noem maar op…

Enige Tiger progje die ik heb kunnen draaien onder Panther was de DVD Player :stuck_out_tongue:

Als ik m'n msn gegevens wil ingeven komt er dit en kan ik niets ingeven. [img:ba0abc5297]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=3439[/img:ba0abc5297]

Na enkele seconden komt er ook een foutmelding.
heeft het er misschien mee te maken dat ik een .be heb gekozen?

Denk et niet.

Hoorde al meer mensen die dit hadden…
Denk dat ze daar een storing hebben…

Kun je wel met gewone MSN inloggen en je AIM iChat account?

[quote:68a0586ac9="maceddy"]Denk et niet.

Hoorde al meer mensen die dit hadden…
Denk dat ze daar een storing hebben…

Kun je wel met gewone MSN inloggen en je AIM iChat account?[/quote:68a0586ac9]

Dat kan ik wel, ja. En als ik bij Agents bijv. ICQ, AIM of Yahoo! kies kan ik wel gegevens ingeven…

Wazig...

Gister nog iemand via die weg op MSN geholpen.
Maandag deed ie het ook nog gewoon…

Even afwachten denk ik.

Ok, volgende probleem...

TVJab doet het niet onder Tiger build 8A294…

lukt het al onder de nieuwste build ? ikzelf heb 8A294 en hier lukt het niet

Er is nog geen nieuwere build. Tenzij deze in het afgelopen uur is geseed...

Afgelopen week zou de 8A326 naar developers worden geseed, maar dit is niet gebeurd…
Zal wel vertraging opgelopen hebben…

We wachten rustig af 8)

Iemand het ondertussen al een beetje gelukt met 294? Of zal ik maar beter teruggaan naar 268. ik nog niet gehoord dat er een nieuwere build was.

De 8a323 is gister geseed (bij Apple) voor Developers...

Dit schijnt overigens NIET de nieuwste build te zijn…
Check ook www.thinksecret.com voor meer info over de 8a323.