jabber MSN

Ik ben bezig via een jabber server van XS4all, te gaan msn en via Ichat... het lukt niet helemaal on het werkende te krijgen wie heeft er suggesties.... Ik krijg een failed terug van de jabber server wat betekent dot en hoe los ik dit op...???

“The jabber.xs4all.nl certificate failed the authenticity test.
reason: Certificate is self-signed”

Probeer devolog.net eens als server? of aszlig... Met develog heb ik nooit problemen gehad!

[quote:c0c005607f="PaulS"]Ik ben bezig via een jabber server van XS4all, te gaan msn en via Ichat... het lukt niet helemaal on het werkende te krijgen wie heeft er suggesties.... Ik krijg een failed terug van de jabber server wat betekent dot en hoe los ik dit op...???

“The jabber.xs4all.nl certificate failed the authenticity test.
reason: Certificate is self-signed”[/quote:c0c005607f]

je moet in ichat een extra vinkje zetten met allow selfsigned certificates :slight_smile:
middelste vinkje (van de drie) en dat op het 2e tabblad… :slight_smile:

succes!

Werkt via Ichat gaaf...

Ben nog dommer, heb PSI gedownload maar snap na de xs4all pagina niet hoe ik nu mijn msn buddies in jabber iChat window krijg....

Linkje ergens iemand???

heb ik ook gedaan nu kan ik msn mensen zie via de server van jabber.xs4all.nl zien in Ichat...

maar het gewone protocol ondersteunt veel meer…

hoe zit het nu met spraak

bij mij blijven de namen van de msn personen grijs en kan geen kontakt maken, wat ben ik nog vergeten?

[quote:927cdb084d="PaulS"]heb ik ook gedaan nu kan ik msn mensen zie via de server van jabber.xs4all.nl zien in Ichat...

maar het gewone protocol ondersteunt veel meer…

hoe zit het nu met spraak[/quote:927cdb084d]

Nope geen spraak, geen beeld, geen avatarts (het kan wel via een hele omweg)…
Het is gewoon leuker chatten vind ik, maar zelfs als je bestanden door wil zenden zal je adium moeten gebruiken want dat doet ie ook niet!

[quote:6914161c2d="bijker"]bij mij blijven de namen van de msn personen grijs en kan geen kontakt maken, wat ben ik nog vergeten?[/quote:6914161c2d]

Heb je in psi je contacten allemaal geauthorized?
En de jabber msn brug aangezet?

heb ik allemaal gedaan maar het werkt voor geen meter.

ik snap er niks van maar ja ik zie toch iets over het hoofd.

Ik laat msn er maar op snap er niks van. Jabber ~ jammer, maar niet voor mij weggelegt

kan het zijn dat xs4all.nl niet altijd de msn doorstuur functie ondersteund.. zie namelijk al een tijdje geen msn contacten meer.

jabber server werkt wel alleen word lang niet alles ondersteunt door Ichat... Adium is een goede optie... :D

[quote:9e0b13dd20="PaulS"]jabber server werkt wel alleen word lang niet alles ondersteunt door Ichat... Adium is een goede optie... :D[/quote:9e0b13dd20]

ik heb vandaag gewoon kunnen msn-en met jabber hoor… vroeg me alleen af of meerdere mensen niet altijd die xs4all.nl msn functie kunnen gebruiken.

Ik ga weer terug naar Adium.... Jammer

ik heb 't ook geprobeerd, maar tevergeefs :( niet gelukt... Dus nu toch ook maar weer op Adium chatten :)