Jaguar 2 cd's?

De tweede cd is zeker de developer tools?

Nee, op de tweede cd staan printer drivers, iMovie , Acrobat , iPhoto , dat soort zaken de dev tools, moet je apart downloaden.

In mijn doosje zaten dan ook 3 CD's. Overigens is er een 'nieuwste' versie van de developer tools, behorend bij 10.2.3. Te downloaden via [url=http://www.apple.com/developer/]Apple Developer Connection.[/url]

Weet je wat ik pas vreemd vind? In een Family pack (5 computers) zit slechts één installatie pakket! en Het is van onze kant heel netjes om voor meerdere computers Jaguar te bestellen, maar jammer dat Apple dan zegt bij het installeren: dit is software voor 1 computer! javascript:emoticon(':twisted:')

OK,

maar om te installeren heb je dus alleen cd 1 nodig?
Of ook cd 2??

Eigenlijk staat Jaguar om de eerste installatie cd, als ie bijna klaar is vraagt ie wel om de tweede cd, maar dan kan je op cancel klikken. Ik had al die dingen zoals iPhoto en additional printer drivers etc. allemaal niet nodig, dus je kan dat schermpje wegklikken.

[quote:05fe044304="mbrant"]Weet je wat ik pas vreemd vind? In een Family pack (5 computers) zit slechts één installatie pakket! en Het is van onze kant heel netjes om voor meerdere computers Jaguar te bestellen, maar jammer dat Apple dan zegt bij het installeren: dit is software voor 1 computer! javascript:emoticon(':twisted:')[/quote:05fe044304]

Dit staat anders gewoon op hun website hoor: “Op grond van de Family Pack-softwarelicentieovereenkomst kunt u één exemplaar van de Apple programmatuur installeren en gebruiken op maximaal vijf (5) Apple computers tegelijk, mits deze computers zich bevinden in hetzelfde huishouden en worden gebruikt door personen die deel uitmaken van dit huishouden.
Met “huishouden” wordt hier bedoeld één of meer personen die dezelfde wooneenheid delen, bijvoorbeeld een huis, flat, stacaravan of woonwagen. Deze licentie is niet van toepassing op studenten die een aparte wooneenheid op een campus of in een studentenhuis of -flat bewonen, en ook niet op bedrijven of andere commerciële gebruikers.”

Ik vind het behoorlijk netjes van Apple dat ze die mogelijkheid bieden, en zonder serienummer, en “op basis van vertrouwen” dus… :wink:

Lijkt me ook niet echt een slechte regelgeving eigenlijk, kzou bijna om [b:04591f3dfb]die[/b:04591f3dfb] reden nog een macje erbij moeten kopen :p