Jaguar - Nieuwe versie OSX

Mensen, dit is niet echt een hele dringende vraag, maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig vandaar...

Kan iemand me uitleggen waarom er nu weer over "Jaguar" gesproken wordt? Waar komt de naam vandaan en wat is er, volgens apple, mis met gewoon OS X?

Het is een soort Code naam, net als de iBook van mij als codenaam Pismo had en dat OS X in een grijs verleden Rapsody heete.. Als je op Apple-History.com kijkt kun je de codenamen van allerlei projecten terug zien

:slight_smile:

Mactracker is ook heel handig te vinden op www.versiontracker.com alle macs staan erin en de codenamen niet alle macs hebben ze

joe

Jaguar staat voor snelheid, anders hadden ze het wel snail genoemd :)

Eerdere versies van OSX hadden tijdens de ontwikkeling ook al namen van katachtigen:

OSX 10.0: Puma
OSX 10.1: Cheetah

P.S. Pismo was volgens mij niet de codenaam voor de iBook maar voor de laatse Powermac G3.

De powerbook G3 firewire heette "pismo". De ibook die zout bedoeld heet "son of pismo".

De laatste powermac G3 heette: "yosemite"

bron: mactracker

Jaguar komt als het goed is uit in july. :) Nog eventjes wachten, dan kunnen we zien of de beweringen correct zijn.

hoe gaat het officieel heten?? mac os 10.2 of 11 of....???

J-W

Het zal denk ik gewoon Mac OS X 10.2 gaan heten.

Jaguar is de interne codenaam bij Apple. De eerste iMac heette intern Columbus en is uiteindelijk ook als "Apple iMac" uit het ei gekomen… :smiley:

Wel verwarrend he..Mac OS (ok..Macintosh Operating System maar dan die X (da's al 10, wie zegt er eigenlijk X zoals velen windhoos gebruikers dat doen?) en dan nog een 10.0.1 t/m 10.1.5 en dan nu 10.2...wat dachten jullie van MacOS X II U.S. (Ultimate System) :p

Effe ter completering:

X staat inderdaad voor 10, maar vooral voor de X van Unix, ofwel zo'n systeem waar je echt heel erg je best voor moet doen om het te verneuken. En Windhoos, tja… lekker belangrijk, [i:post_uid8]some people will never learn…[/i:post_uid8]