Jaguar op imac 600 - zeer vaak een strandbal

Ik heb bij kennissen jaguar op een imac 600 geïnstalleerd. Nu ik erop werk krijg ik zeer vaak een strandbal te zien en staat vaak op simpele taken lang te laden. Dit was in 10.1.5 niet zo. Ik heb Jaguar clean geïnstalleerd met voorkeuren behouden.

Toch dan maar een helemaal cleane instal of zie ik iets over het hoofd?

Ik weet het niet igor,ik ben behoorlijk teleurgesteld over de snelheid van Jaguar.Ik heb dan maar een imac DV 400 maar die liep soms op x.1.5 sneller dan nu .Kijk 'ns in systeemprofiel en je schrikt van de crashlogfiles. Volgens mij vertraagt dat de boel ook flink.

ik ga op speurtocht.

Aljo

Toch vreemd, ik heb een iMac 350 met 384mb en hij is echt een stuk sneller...... Wel helemaal schoon geinstalleerd..... :)

Misschien dat een update je uit de brand helpt......?

10.2 is natuurlijk vers van het mes. iCal bijvoorbeeld, mooi programma, maar start steeds voor een deel buiten beeld, zou mooi zijn als de datum in de Dock direct goed is en bij uitprinten alles in beeld zou zijn, zijn kinderziektes, lijkt me. Evenals de verschillende ervaringen met 10.2. 10.1 was in het begin ook echt minder, maar richting de 10.1.5 ging het steeds beter.

Ik wacht af, ben in ieder geval erg tevreden, alleen al vanwege de enorme snelheidsverbetering (hij is 1,5 , soms 2 keer zo snel), het lijkt wel een nieuwe computer  :D  , verder heerlijk dat de Printcenter niet meer crasht!

Succes Igor!

Ik heb op de iMac 400 DV van mijn zus OS 10.2 geinstalleerd als Clean Install (echt alles weg!) en ik vind het zeker sneller werken dan 10.1.5. En er zit "maar" 384 Mb aan geheugen in.

Ja, ik ben ook om iMac 400MHz DV 640MB, dat wel. Na en "clean" instal, ben ik tot nu toe zeer tevreden. Heb alleen wel net gelezen dat het opstarten wel weer langer gaat duuren in de loop van de tijd (als je weer meer gaat installeren). Maar ja, die "soepelheid" blijft hopelijk wel. Mij valt vooral het surfen over internet op, net of jaguar die pagina's sneller weet te lezen. Verder zijn iCal, iChat en iSync echt aanwinsten.

Bedankt voor jullie reacties! Er zit in die imac ook 640 Mb geheugen dus dat is geen probleem. Alleen ik vraag me toch af waarom er vaak een strandbal in beeld komt en dan vaak ook nog maar een halve...