Jaguar op iMac g3 600mhz 384 ram?

Mede naar aanleiding van het bericht op de voorpagina over de zaak van de g3 ers tegen Apple, en ook omdat vrienden jaguar (of binnenkort panther) op hun flowerpowermac willen (niet doen?), ben ik benieuwd hoe erg het eigenlijk is?

Ik dacht hier ook wel vrolijker verhalen gezien te hebben. Zijn er ook mensen teleurgesteld terug gegaan naar OS9 omdat het toch allemaal veel soepeler loopt op de iMac g3?

Vooral wel doen! Panther is overigens nog een stuk sneller dan Jaguar, ook op G3's! 384 Mb is prima!

Ik denk dat maar weinig mensen terug gaan of zijn gegaan, hooguit in het begin vanwege programma’s die nog niet uit waren voor X.

Ik ben het eens met JeePee. IK heb net Jaguar op 2 iMac 400mhz gezet met 256 MB RAM. Niet echt supercomputers. En ja onder 9 presteren die machines wel iets beter, maar......

1. Onder 9 hebben we de ouderwetse vastlopers, onder OSX, behalve een enkele uitzondering, vrijwel nooit.
  2. Onder OSX hebben we toegang tot de volledige range van iApps en natuurlijk Safari. De software die je kan draaien omdat je OSX gebruikt is voor mij de voornaamste reden om te kiezen voor OSX ipv OS9.

Dus voor een 600mhz iMac zou ik zeggen:
Gaan met die banaan, maar wacht dan wel even op Panther en doe het in 1 keer goed :wink:

Bedankt jeepee, bedankt Pink Grapefruit, Goed idee om even Panther af te wachten. Mij is opgevallen dat de iBook (ook g3 immers) van een vriend van mij met Jaguar toch wel aardig wat slomer is dan mijn iMac g4. Vooral ook veel tijd nodig voor opstarten, wat natuurlijk vaak moet met een portable. Zijn er verder nog wanklanken of is iedereen verder blij?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Happy met een iMac 400 DV met 576 Mb RAM en Jaguar. Draait als een tierelier. Wordt nu wel een beetje traag nu er steeds meer gebruik wordt gemaakt van zaken zoals iTunes, Photoshop, iVisit, iChatAV in diverse combinaties door elkaar.

Maar ik verwacht met Panther weer wat snelheidswinst te krijgen.
Tot nu toe merk ik in ieder geval dat Panther beduidend sneller reageert dan Jaguar, dus in september ren ik meteen naar de winkel.

Wat herstarten van een notebook betreft: dat is zelden nodig.
Mijn iBook gaat lekker in de sluimerstand en wordt alleen maar herstart als er weer eens een software update of andere goede reden voor is.
1 keer herstarten per 2 weken is hier zo’n beetje het gemiddelde.

Dat geldt trouwens ook voor de overige iMacs hier: na gebruik altijd in de sluimerstand.

ik heb een hele oude iMac met weinig ram maar het gaat wel goed, beetje trager dan gewenst dus op een nieuwere en snellere moet het het helemaal doen volgens mij

Ik ben een G3-gebruiker en draai 10.1.5 en upgrade met 10.3 over een tijdje. Ik moet zeggen dat hij inderdaad een beetje trager is geworden (os 9.2.2 zit er ook nog op), maar software programma's draaien prima.

1 gemis is dat safari niet kan draaien (en een paar andere nog).

Maar het werkt allemaal prima 8) .
I.E. 5.2.4, iTunes4, iPhoto2,iMovie2
Met m’n digi-cam is het nog leuker geworden sindskort.

Zodra 10.3 er is, zou ik er voor gaan (maar uiteindelijk
beslis je zelf :wink: )

@macpro, heb Panther nu op m'n iMac DV 400 lopen (192 MB), supper gaaf & vet cool :wink: echt een aanrader

Panther (7B28) heeft nog een paar rariteiten dus ga ik 'm nog niet definitief gebruiken. Maar kan inderdaad niet wachten om hier de hele boel op te waarderen. Nog zo'n 4 weken???? :P :P :P

Jullie zijn een stelletje positivo's bij elkaar, maar wel stimulerend en bedankt. Overigens merkte ik laatst weer eens hoe geweldig Jaguar is toen ik even een middagje met OS9 moest werken. Ooit meer dan goed genoeg, maar voelt nu echt als iets van vroeger.

[quote:5af343a161="AndreSalters"]Jullie zijn een stelletje positivo's bij elkaar[/quote:5af343a161]

Vind je het gek zonder al die ellende van Microsoft… :stuck_out_tongue: Sorry Rasheed187… :wink:

Ik heb 10.2 om te proberen geïnstalleerd op een 9600 met een g3/500 upgrade. Ik ben er meteen bij gebleven. De finder van OS9 is sneller, veel sneller maar de stabiliteit en functionaliteit geven nog steeds de doorslag om in 10.2 te blijven hangen. Het draait nu driekwart jaar zonder een enkele vastloper en dat op een machine waar het niet eens voor gemaakt is.

Gaaf hè?! 8)

Panther had mijn 800 mhz iBook nieuw leven ingeblazen! Een hoop dingen gaan een stuk vlotter. Nu nog wachten tot de echte release want er zaten nog wel wat bugs in.

Groet, Wilfred

Heb een iMac DV 400mhz, 320 mb geheugen, 40GB harde schijf en draai Jaguar vrijwel probleemloos. In ieder geval een stuk probleemlozer dan OS9 uiteindelijk. iPhoto gaat (al naar gelang het aantal foto's) wat moeizamer, maar er is goed mee te werken. 't is maar net hoeveel apps je gebruikt en hebt open staan. Wat ook helpt is zo nu en dan System optimizer e.d. er op los te laten.