[quote:ee3a683462]hardware: G4 30 GB 2 gig vrij, 384 RAM.[/quote:ee3a683462]
Heb je nog maar 2 gig vrij op een HD van 30 GB? Of is het andersom: 2 gig gebruikt. Als het het eerste is zou ik toch snel m'n schijf ff opschonen en spul op CD wehschrijven :)
Gebruik je een HP printer? Lees de berichten op Macfixit, Macintouch, MacResource etc. De printsoftware van HP voor met name all-in-one en deskjets vertragen het systeem uiteindelijk, enkel in 10.2.2.
Start procesbeheer en kijk of er een applicatie draait dat ‘HP Communication’ bevat. Stop dit proces en het probleem is opgelosst.
Geen paniek, HP werkt samen met Apple hard aan de oplossing en nieuwe drivers gelukkig
Probeer dit eens te downloaden voor OS X, dit zijn alternatieve dirvers voor de meeste printers en het is mijn ervaring dat ze over het algemeen veel beter werken omdat ze al uit een unix wereld kwamen en speciaal voor cups ontwikkeld zijn door een deskundiger team dan dat van HP die het volgens mij nog niet helemaal doorhebben (epson ook...)
Zoals gezegd, alles geprobeerd, ook de gimp-drivers die te downloaden zijn op http://www.linuxprinting.org/macosx/ dit voor de volledigheid 8)
Het moet gezegd worden, schakel ik de communicatie naar de printer uit, no problem, except for printing.
En daar heb ik die printer natuurlijk voor…
Het wachten is dus op HP, of iets uit een alternatieve hoek
:?