jaguare niet te instaleeren op een imac

hallo allemaal ik heb een vraag over een imac ik heb een imac (red) g3 450mhz 64mb werk en 8mb video en cd slikker (dus geen la) en er zitten twee firewire aan sluitingen op (dat maakt het een Imac dv toch?) nu kan ik tot OSX 10.1.5 zonder probleemen updaten ik heb nu OSX 10.2 gekocht en wil die instaleeren op de imac maar ik kom met moeite in het opstart programma en ik ga acoort met een aantal dingen en vervolgens gebuert er niks meer ik krijg het niet geinstaleert op mijn dual g4 800mhz had ik geen probleem ik heb de laatste firme ware update er op staankan iemand mij uit de brand helpen

ik draai met een imac g3 400 mhz met 512 mb geheugen en had geen enkel probleem met jaguar

misschien extra geheugen bij stoppen (relatief goedkoop 100/133 mhz)
gewoon bij huis tuin en keuken pc shop kopen

dit kan een probleem zijn

:finder:

64 mb is inderdaad wat aan de optimistische kant. :wink: :mrgreen:

128 Mb intern geheugen is het officiƫle minimum voor installatie van 10.x. Met 64 Mb gaat dat dus inderdaad niet lukken. Ik denk dat het installatie-programma kijkt naar je geheugen en bij onvoldoende geheugen niet installeert.

Intern geheugen is nog steeds vrij goedkoop, dus ik zou je iMac maaar eens lekker opwaarderen. Bijvoorbeeld 256 Mb erbij, maakt in ieder geval een wereld van verschil.

RAM geheugen bijstoppen want de OS X Jaguar is een hongerig beestje. Nadien [b:2bd7860364]firmware update 4.1.9 installeren[/b:2bd7860364] eer je upgrade naar OS X 10.2.x.

Ja, in vredesnaam niet vergeten de firmware te updaten. De fora staan er vol mee. Je monitor kan uitvallen enzo. Goeie tip, michelvdb.

ik heb de firme ware update al gedaan dat is niet het probleem ik weet dat er meer werk geheugen in moet maar daar stopt de instal cd niet van ik heb vorige maand een tweedehans imac g3 350mhz met 64mb voor mijn fader gekocht en jaguare ge instaleerd en ook dat gaf geen probleem ik heb het al op meedere machines ge instaleerd allemaal geen probleemen mee gehad alleen deze geeft probleemen is er iets mis met juist dit model of komt het door de dvd rom slikker ik heb al van alles geprobeerd en ja er komt meer werk geheugen bij maar dat mag geen probleemen geven bij het instaleeren ik heb al eerder ge instaleerd onder de spects norm

Lijkt er dan op dat er iets met de hadware in deze iMac mis is wat het "oude" OS pikte en het "nieuwe" X OS niet.... Misschien ff een hardware check CD erdoor halen?

het rare is dat ik tot 10.1.5 geen probleemen heb

Ja, dat is waar maar goed... 10.2 is wel aardig in de kernel aangepast... Ik heb ook een iMac 400 DV die er, na een firm-ware update, prima mee draait. Wel met een "schone" installatie dus de HD helemaal geformateerd. lastig dit man!

En de iMac opstarten met een FIREWIRE externe HD met MacOS 10.2? dan weet je in iedergeval dat het aan je HD ligt en niet de rest...

Ik weet dat je het weet, maar waarom al die moeite?: volgens apple heb je minstens 128 MB (!!!) nodig voor jaguar (10.2 dus). Ik zou me verder niet druk maken en gewoon snel wat MB's erbij doen. Werkt ook een stuk prettiger lijkt me.