japans voor beginners onder OSX

Ik moet een deel van een website in het japans maken. Weet iemand hoe ik dit het best kan aanpakken. Hoe krijg ik japanse tekens in html??

huur een japanner in zou ik zeggen :-)

[quote:5f1a063ff2="ronald"]huur een japanner in zou ik zeggen :-)[/quote:5f1a063ff2] euh, die heb ik al, maar hoe krijg ik zijn text geupload....

Nou eerst natuurlijk de Japanse taal installeren op je Mac OSX (als je die niet al hebt). Volgens mij kan je gewoon je Japanse teksten, die de Japanner naar je mailt of zo, in de site zetten (dreamweaver? golive? TextEdit?) en uploaden.

Je moet alleen in de header van de HTML pagina aangeven dat het een Japanse taal is, en mensen die de site bekijken moeten dus Japanse ondersteuning op hun computer hebben. (De meeste Macs hebben dit standaard, voor PC’s I don’t know.)

Bijvoorbeeld: <meta http-equiv=“content-type” content=“text/html; charset=shift_jis”> (hebben ze op sony.co.jp staan)

Wel opletten dat je de Japanse tekst exact knipt en plakt want als je een teken vergeet zie je dat nooit natuurlijk.

als ik knip en plak vanuit een site lijkt het wel te lukken, maar als ik een email ontvang met japanse tekens (in Eudora) worden de japanse tekens omgezet in westerse tekens met accenten.

Als ik een mailtje met mail.app met geplakte Japanse tekst naar mezelf stuur dan blijft deze behouden.

is een japans toetsenbord niet iets ?

of misschien allemaal typen in photoshop en er plaatjes van maken.