java applet werkend krijgen

Hallo allemaal,

ik ben bezig met een praktische opdracht voor wiskunde (B12) en toen stuitte ik op deze site: http://studwww.ugent.be/~brminnae/maths/OtherFractals.html . Toen dacht ik: hey, deze applets kan ik gebruiken voor mijn PO over fractals. Maar als ik ze download werken ze echter niet en ik heb erg weinig verstand van applets. Weet iemand wat het is? Volgens mij ligt het aan deze code in de class:

[code:1:b5faea9ff0]import java.awt.;
import java.applet.Applet;
import java.awt.event.
;[/code:1:b5faea9ff0]

Hij importeert iets, maar ik weet niet wat, en die bestanden heb ik dus ook niet in de download…

iemand een idee?

alvast bedankt, Ad

Die imports zijn standaard java libraries. Die heb je al als je java geinstalleerd hebt staan. Bij mij doen ze het prima dus de code is niks mis mee. Probeer het eens in een andere browser. (Ik gebruik Safari)

bij mij doen ze het ook in de browser, maar als ik hem download, dan werkt het niet :(...

De console geeft deze error:

[code:1:d88d30c3a7]Exception in thread "main" java.lang.NoSuchMethodError: main
[/code:1:d88d30c3a7]

Zozo Natuur en Techniek?

Je kan het proberen met DeepVacuum proberen te downloaden en dan kan je de hele site downloaden en dan proberen of ie van af je macje zelf doet.

[quote:be326d90c9="iPod Jimmy"]Zozo Natuur en Techniek?

Je kan het proberen met DeepVacuum proberen te downloaden en dan kan je de hele site downloaden en dan proberen of ie van af je macje zelf doet.[/quote:be326d90c9]

ik had het al met sitesucker geprobeert, maar ik zal wel even DeepVacuum ook proberen te gebruiken… Ik heb de man ook een mailtje gestuurd dus ben benieuwd

(trouwens, Natuur en Techniek, en Natuur en Gezondheid, op het stedelijk gymnasium utrecht :P)

nee het is tevergeefs.. er lijkt iets niet locaal gelinkt te zijn? op GoT forums ben ik ook niet veel wijzer geworden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1121213

Owww soz nou snap ik je probleem.

Het is een java applet… ofwel het is geen opzichzelf staand programma. Je moet of een html pagina schrijven om hem op je eigen pc te draaien of de java appletviewer gebruiken.
Dat doe je als volgt:

• start je console
  • type appletviewer <naam applet>
    bijvoorbeeld appletviewer testje

dat heb ik al geprobeerd.. de voorbeeld1.html werkt zelfs niet.. en die is meegeleverd (en werkt ook niet in windows XP op virtual PC)