Java Applets omzetten naar mac - Kom er niet uit

Wie heeft raad bij een ‘omzettingsprobleem’ van Windows naar Mac? Ik wil een klein Java-programma als stand-alone-applicatie draaien, dus niet in een browser. In Windows bestaat daarvoor JVIEW, en luidt het commando bijvoorbeeld jview FOO.JAR eenofandere.Main ... Maar hoe doe je dit in Mac OS-9.1?? Ik heb al een complete Java-SDK (2.2.5) voor de Mac binnengehaald, maar daar vind ik alleen een "Apple Applet Runner" en die stript simpelweg de HTML-code uit een webpagina voordat ie de JAR gaat runnen, waardoor het nog steeds een applet is in plaats van een echte stand-alone-applicatie...  Ik vermoed dat je de FOO.JAR eerst met behulp van Jbinder moet ‘inpakken’ tot een dubbelklikbare applicatie (en dat je daarbij dan ook meteen de parameters kan meegeven), maar dat weet ik niet zeker. En ik weet zeker niet hoe ik dat dan precies moet aanpakken...

Wie kan me helpen? Ik ben bereikbaar op jcvuik@chello.nl, of op kees@vuiksvertier.nl.

PS:  Ik zit hier zó om te springen, dat ik de beste tip (met een stap-voor-stap-uitleg die elke Mac-analfabeet kan begrijpen :slight_smile: een exemplaar van mijn boek “Vuiks Verhandelingen deel II” kado doe. Absoluut beloofd!!

_

even voor de duidelijkheid, dit komt niet van mij (Zout) maar van kees. Hij kon niet posten en vroeg me of ik dit wilde doen. bij deze dus!
:smiley:

http://www-personal.umich.edu/~arosenbl/features/javaos9.html

Dit is een nogal ontzettend lange pagina, maar dit is precies wat je wilt doen. Met de java SDK een executable programma maken.

Geen dank hoor :slight_smile: