Java-console uitschakelen

Safari is natuurlijk een geweldige browser, maar er is één dingetje waar ik me geweldig aan erger. De Java-console. Vooral ook omdat ie niet te sluiten is, tenzij je Safari helemaal afsluit. De gemiddelde gebruiker is ook helemaal niet geinterresseerd in de meldingen die in de console weergegeven worden. Bij IE kun je de Java console ergens uit zetten, maar hoe doe je dit bij Safari?

idd, ik vind dat venster ook mega irritant :evil: :wink:

java console.... mega irritant venster dat niet weg kan....

Komt me helemaal niet bekend voor…? Kun je een screenshot maken?
Ben nu wel heel nieuwsgierig :slight_smile:

Hebben jullie via Safari Enhancer het Debug menu zichtbaar gemaakt? Zo ja, staat er dan een vinkje bij Log JavaScripts Exceptions? Als je dat vinkje nu weglaat ben je dan van die 'miserie' verlost?

Dat vinkje staat al uit...

Het is ook geen Javascript waar het hier over gaat he, maar over de Java Console. Hij komt tevoorschijn bij sites met applets, zoals hier. Op het rode knopje drukken heeft alleen als effect dat ie minimaliseert…

[quote:8582c0ee41="minne"]Hij komt tevoorschijn bij sites met applets, zoals [url=http://javaboutique.internet.com/AcuteScroller/]hier[/url]. Op het rode knopje drukken heeft alleen als effect dat ie minimaliseert...[/quote:8582c0ee41]

Ik zie de tekst gewoon scrollen… geen Java-console hier…

Werkt ook hier feilloos.

Misschien komt het omdat ik toendertijd voor school de Development release van 1.4.1 (?>ff uit me hoofd) heb geinstalleerd...

Op Windows verschijnt er alleen een icoontje in de taskbar, wat ik ook al heel irritant vind, maar dan kom ik er nog goed van af, zo te zien. :lol:

Biedt de [b:4f26d44999][url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120197]Java Update 1.4.1[/url][/b:4f26d44999] soelaas?

Nee, dat had ik juist zelf ook gehoopt. Ik heb wel de Developer-tools geïnstalleerd die bij OS 10.2 zaten, maar dat lijkt me toch niet de reden...

Bij Hulpprogramma’s → Java → Java 1.4.1 Plugin Settings staat de Java Console uitgevinkt, dus daar ligt het ook niet aan…

hmmmm geen java console te zien hier :? Het ligt dus blijkbaar niet aan Safari

minne, heb jij toevallig niet iets van een half jaartje geleden de development release van 1.4.1 geinstalleerd net als ik?

Dat is zeer wel mogelijk. Ik doe veel met Java, dus zal die vast wel eens geinstalleerd hebben. Maar hoe kom ik er weer af?

[quote:d1d4d07a85="minne"]Dat is zeer wel mogelijk. Ik doe veel met Java, dus zal die vast wel eens geinstalleerd hebben. Maar hoe kom ik er weer af?[/quote:d1d4d07a85]

gheghe, weet ik ook niet

Hier is de oplossing:

/Programma’s/Hulpprogramma’s/Java/Java 1.4.1 Plugin Settings starten
Tab Basic
Java Console > Do not start console.

of

/Programma’s/Hulpprogramma’s/Java/Java 1.3.1 Plugin Settings starten
Tab Basic
geen vinkje bij Show Java Console.

heej bedankt, zal het proberen zodra me iBook terug is van de reparatie :D

Vreemd, daar stond ie bij mij al op. Toen deed ik Show Console --> Apply en toen weer Do not show console --> Apply, en toen was ie weg :)