Java leren

Hoi lui,

Ik heb verstand van html, actionscript, xml, javascript en een beetje php. Maar nu wil ik dus beginnen met het leren van Java. Kan iemand mij vertellen waar ik een goede tutorial kan vinden waar ik ook te weten kom, wat ik met de Java folder in de map Utilities allemaal kan? Ik geloof dat ik ook iets als een compiler nodig heb.

Heb wel iets gevonden, maar die tutorial is oud en werkt nog met mac os 9

Jesper,

Om programma’s te ontwikkelen met Java als programmeertaal heb je een Java compiler nodig. Die zit in de Java 1.4.2 Developer Package. Je moet wel eerst inloggen vooraleer je aan de Downloads sectie kan. De Apple Developer Connection kent drie soorten lidmaatschap waarvan er 1 gratis is.

Als development omgeving raad ik je af XCode te gebruiken. Er zijn betere tools voorhanden voor Java, bijvoorbeeld Eclipse en IntelliJ.

Dan heb je je tools op zijn plaats, nu nog de tutorials. Er zijn er massa’s, maar ik ga me beperken to deze twee:

En verder is er dit forum waar je altijd terecht kunt. Ik passeer hier regelmatig…

Ringo

Ik wilde een 3e aan het lijstje tutors toevoegen: Het prijswinnende boek: Thinking in Java Is gratis te downloaden op www.mindview.net

Greets
Tristan

[quote:f3a0ef4797="Tristan"]Ik wilde een 3e aan het lijstje tutors toevoegen: Het prijswinnende boek: Thinking in Java Is gratis te downloaden op www.mindview.net[/quote:f3a0ef4797]

Inderdaad, een erg goed boek. Ik heb de dooie bomenversie gekocht, maar heb de electronische op de laptop voor als ik het boek niet mee wil slepen. 8)