Java-problemen na installatie Java 1.5

Na de installatie van Java 1.5 kamp ik met grote Java-problemen, met name GUI's van Java-programma's worden niet goed meer weergegeven. Behoorlijk vervelend, aangezien ik behoorlijk afhankelijk ben van Matlab. Ik heb de update uitgevoerd vanaf http://www.apple.com/support/downloads/java2se50release1.html onder Tiger. De site meldt dat de bestaande 1.4.2 installatie niet aangepast zou worden. In het Java Preferences proggrammaatje stond eerst 1.4.2 bovenaan de lijst, later 1.5, maar welke bovenaan staat lijkt weinig uit te maken.

Iemand dezelfde problemen of wellicht een oplossing :?

Je bent helaas niet de enige. Apple's laatste Java versies (1.4.2_07 standaard Tiger en 1.5.0_02) doen ook rare dingen met mijn eigen AWT gebaseerde applets. Ik begon eerst met de standaard Tiger versie (1.4.2_07) en daar begon de ellende. Daarna over naar 1.5.0_02, aangezien die op de PC wel goed werkt. Helaas, op de Mac niet dus.

Ik ben benieuwd hoe dit nu weer gaat verlopen :frowning:

Erik

Mijn eigen Swing-applicaties zien er nu ook niet uit, maar functioneren op zich nog wel. Naar m'n AWT-applets heb ik nog niet eens durven kijken...

Niemand een oplossing vooralsnog?

Minne, kijk even op ons eigen forum. Dat gaat normaal gesproken over kleurbeheersing, maar mijn collega Joost heeft een bericht geplaatst waarin in ieder geval een oplossing wordt gegeven voor FireFox...

link:
http://colormanagement.nl/forum/viewtopic.php?t=67

Erik

Het probleem zit mijns inziens niet in de Java-plugin, maar in de JVM zelf, de problemen treden namelijk ook op in applicaties, en niet alleen in applets. De problemen bestaan eruit dat GUI-componenten niet goed worden weergegeven of reageren. Java-applicaties starten dus wel gewoon en produceren ook geen foutmeldingen of exceptions, er is alleen niet goed mee te werken.

De plugins die genoemd worden heb ik niet eens, dus dat hielp weinig voor mij :wink:

Iemand het al kunnen oplossen? Mijn Matlab doet het nog steeds niet :cry: