javascript leren voor widgets

Ik wil eens aan de slag met het bouwen van een widget, maar heb weinig kaas gegeten van Javascript. Wie kan me een goed boek aanraden? Ik zag een boek van O'Reilly, maar dat is al weer een paar jaar oud. Is dat nog up-to-date en te gebruiken voor widgets?

Andere suggesties zijn ook welkom :slight_smile:

bedankt,

• Koen.

Google is je vriend.

Btw, zou java beter draaien op X86 en Macintel dan op het huidige OSX4.2 met PPC G5/G4?

[quote:8a6217ccd1="himac"]Google is je vriend.[/quote:8a6217ccd1] He, Google, dat ik daar niet eerder aan had gedacht. Stom van me zeg :P

Maar even serieus, ik ben meer op zoek naar ervaringen en suggesties met betrekking tot het gebruik van javascript in widgets. Alle tutorials die ik tot nog toe ben tegengekomen, inclusief die van Apple, gaan ervan uit de de gebruiker al aardig uit de voeten kan met javascript (en html en css).

• Koen.

[quote:a204b4c159="himac"]Google is je vriend.

Btw, zou java beter draaien op X86 en Macintel dan op het huidige OSX4.2 met PPC G5/G4?[/quote:a204b4c159]

Je verwart javascript met java.

javascript is een webprogrammeertaal voor webpagina’s.
java is een ‘gewone’ programmeertaal om volwaardige applicaties te schrjiven, die draait in een java omgeving.

Of die sneller zal draaien, weet ik niet precies, zullen we moeten afwachten.

beginning javascript 2end editon uitgeverij [url=http://www,wrox.com]wroc[/url] bij voorbeeld.

daan.