JavaScript Waar komt iemand vandaan?

Weet iemand mij te vertellen of het mogelijk is in Javascript te zien waar iemand vandaan komt? Ik heb twee domeinen die alletwee op dezelfde server draaien. Ik heb geen mogelijkheid om Virtual Hosts aan te maken, maar wil wel dat als mensen een URL intypen dat ze naar de goede site gaan. Dus, kan javascript zien wat er in de adresbalk van de browser is ingetypt? Zo ja, hoe?

Nee, volgens mij is dit niet mogelijk met JS. Je kan wel met javascript in de history kijken

In JavaScript kun je zoiets regelen.

Stel, je hebt de volgende URL’s:

1. www.waargaatditnaartoe.nl
  2. www.afblijven-van-mij.nl

Die komen allebei op dezelfde plek uit en laden dus dezelfde index.html

Dan kun je daarin de volgende JavaScript code zetten:

[code:1:9409fd4987]if (window.location.href.indexOf(’.waargaatditnaartoe.’) != -1) {
newIndex = “wgdnt/index.html”;
} else {
newIndex = “avm/index.html”;
}
window.open(newIndex);
[/code:1:9409fd4987]

Het resultaat is dat afhankelijk van de URL waarmee je binnenkomt je in de subdirectory “wgdnt” of “avm” komt met daarin de pagina’s voor de juiste site.

Helaas werkt dit bij mij niet, ik heb het getest. Het resultaat is dat niets getoond wordt. Mis ik iets?

Ik heb deze methode toegepast op een website en daar het voorbeeld vanaf gehaald. Wel een beetje aangepast om er een algemeen verhaal van te maken.

Je kunt eventueel eens wat [code:1:55cc023418]window.alert(‘Ik ben nu hier’);[/code:1:55cc023418] meldingen ertussen zetten om de boel een beetje te debuggen.

Maak eventueel van de paden naar de nieuwe index.html pagina’s absolute paden, dus inclusief het http://blablabla/ geneuzel ervoor.

Mocht het dan nog niet lukken, zet de code dan even hier of stuur me een PB.