JBL creature tik!

Heb vorige week mijn Imac G5 binnen gekregen met bijbestelde JBL creature speakertjes. Ben er uiterst tevreden mee, alleen om de zoveel tijd krijg ik een "tik"te horen. Ik weet dat ze, zoals het er mooi staat "magnetisch" zijn afgeschermd , maar toch krijg ik die tik te horen. En ik heb ze ook niet eens zo dicht bij mijn Mac staan, want hij staat onder mijn bureau en alleen de kleine speakertjes staan naast mijn Imac en ook niet eens zo dichtbij, wie kent dit. Er is vast wel een simpel oplossing hiervoor, of niet? :?

Ik zou er persoonlijk mee terug gaan. Ik heb de oude versie van de soundsticks (USB), en heb nergens problemen mee. Geen tikje niets :) Ik denk dat er iets niet helemaal goed zit met jouw Soundsticks :(

Mvg,
Joram

:? Helaas heb ik hetzelfde probleem. Ik dacht dat ik de enige was, maar nu heb ik een medestander. Ik heb een paar testen gedaan. Ik merk dat bij fluctuaties op het net de 'tick' sneller optreedt. Daarnaast kan je testen door iTunes te laten tetteren met de Creatures op 'mute' via de touchschakelaars. Je moet niks horen, maar het knettert er toch een beetje doorheen. Ik denk ook dat de JBL set een bug heeft. Ik loop er niet graag mee terug, want ik vind het geluid erg goed. Veel beter dan de Soundsticks.

ik heb ze beide, de jbl's en de soundsticks maar in de soundsticks vind ik persoonlijk een eel uitgeballanceerder geluid zitten.

even over het tikken, die van mij (jbl’s) geven een TIKje als het volume veranderd doormiddel van die aanraak sensors, terwijl mijn soundsticks dat net doen…

[quote:4549ad7b6b="K!P"]even over het tikken, die van mij (jbl's) geven een TIKje als het volume veranderd doormiddel van die aanraak sensors, terwijl mijn soundsticks dat net doen....[/quote:4549ad7b6b]

Dat hoort zo bij de JBL’s.
nb. de "tik"is niet constant, het gebeurt zo af en toe, dus echt getikt word ik daar niet van :expressionless:
Ik vroeg het me alleen af…

Ik heb, na het lezen van dit berichtje, toch maar even Machouse gemaild. Ik ben benieuwd wat ze er aan kunnen doen. Ik kan er ook wel mee leven, maar ben er niet echt blij mee. Er zit echt iets fout. Nah ja. Machouse afwachten.

Gisteravond laat bij toeval ontdekt. Wilde afsluiten, en heb eerst I-tunes uitgezet, opzelfde moment sloeg mijn koelkast aan, en vrijwel gelijktijdig de "tik" ! Ik koelkast uit en aan gezet, en ja hoor de "tik", mijn koelkast staat 2 meter bij me vandaan!? Het is dus gevoelig daarvoor, bij verandering in electriciteit of zo, ben geen elektrofiel dus, maar wat doe je daaraan!? Kan mij koelkast niet uit laten staan! :o

trouwens Mulderd nog wat gehoord van Machouse?

Koelkast verplaatsen? Of je computer met speakers verplaatsen? Heb i=hier nergens last van. Koelkast staat tien meter verderop.

:( moet anders zover lopen voor mijn biertje :cry: Maar goed, weet in ieder geval wat de oorzaak is.

Helaas, na een welverdiende vakantie, niets gehoord van Machouse. Ik ga morgen maar eens langs denk ik. Het is er nog steeds en heeft idd met stroom te maken. Ik ga niet zo ver dat ik een schone groep ga aanleggen hoor...

hoi,

Laat me het ff wten in ieder geval!
Ga er niet langs, maar naar binnen!
Still thicking!