Je iPhone, Mac of Apple Watch moet zo snel mogelijk worden bijgewerkt!

Mensen met een iPhone, iPad, Apple Watch en Mac moeten direct hun apparaat bijwerken. Apple komt met een zeer belangrijke update!

Hoe zit dat eigenlijk in de public beta’s?

Die bevatten hetzelfde lek. Alleen - omdat het public beta’s zijn - ligt het risico daarbij bij de gebruiker.

Grut zeg, wat een bangmakerij weer. Want het risico in een release versie kan je op  verhalen ? Is er ooit één op de 2 miljard klanten opgestaan die daarin geslaagd is ? Die mag dan wel een Nobelprijs krijgen

Ik snap je niet geloof ik… Je weet toch dat het risico voor het gebruik van (developer) beta’s bij de gebruiker ligt? Wat heeft dat te maken met schade op Apple verhalen? En trouwens, als jij outdated software blijft gebruiken terwijl er een update is vrijgegeven, dan ligt dat risico inderdaad bij jou. Deal with it…

Cancelcultuur en Aanklaagcultuur, het is niet anders.

En…inmiddels de tweede (?) Big Sur update binnen twee weken…Vroegah keek ik altijd op OMT of er bijzonderheden zijn, maar nu niets. En het zijn geen kleintjes, zit nu al 15 minuten naar het aftelklokje te staren.

Hoe moet ik dat interpreteren (Je reactie staat onderaan een update-artikel)

Het risico ligt ALTIJD bij de gebruiker dus DAAR hoef je het niet voor te doen. En andere lekken duren weken/maanden/jaren om te patchen maar alleen omdat je hier een vrij moderne versie mee kan jailbreaken heeft APPLE (en niet de klant) haast. Vandaar die bremzeikerij over snel, snel, snel.

Intussen gaat al 5 jaar XcodeGhost malware rond waardoor 128 million iPhone klanten met 2,500 malware apps rondlopen, waar  niets aan doet c.q. weigert te traceren of te waarschuwen.
Dat heeft dan geen haast ? En waarom niet ?
Juist, daarom dus

Het lijkt er veel meer op dat jij er maar weinig van begrijpt. Allemaal van die vage, niet onderbouwde beschuldigingen. Aanklachten willen doen voor zaken waar je zelf verantwoordelijk voor bent. En als het je dan allemaal toch niet bevalt, dan zou ik echt overstappen. Het snel updaten is slechts een goedbedoeld advies, je bent niks verplicht maar dan moet je ook niet zeuren als er iets gebeurd vanwege het uitstellen van deze update. Als Apple er volgens jou te lang over doet is het niet goed en als ze snel zijn is het ook niet goed want dan zoek jij er weer iets heel anders achter.

Serieus? Je bent echt niet goed op de hoogte hoor… Apple heeft er al oplossingen voor gepubliceerd. Maar ja, ook developers moeten regelmatig hun systemen bijwerken… En als jij bij de “5” klanten hoort die om legitieme redenen nog gebruik maken van jailbreaks op iOS devies (en dan bedoel ik nadrukkelijk niet om illegale versies van apps te kunnen installeren) dan heb je nog altijd de vrijheid om een update niet of later door te voeren. Ook in dat geval ligt de verantwoordelijkheid bij jou als gebruiker.