Je Mac formatteren

Hoe formatteer je je Mac eigenlijk deftig ? :oops:

Opstarten vanaf de OS X CD / DVD,

Negeer dan het installatievenster, en kies vanuit het menu voor de disk-utility… Daar kun je je harde schijf formateren en eventueel partitioneren.

Zeker dat je dat wil doen.

Je start op vanop CD met een 10.X CD/DVD
Vadaaruit kan je naar DiskUtility of zo iets.
En daarmee kan je Partities maken en die formateren)

Je bent dan wel alles kwijt he. Denk eraan.

wel eerst backuppen ;)

oké, maar een klein detail... ik vind die cd niet meer :roll:. Maar binnenkort heb ik Mac OS Tiger dus dan zal dat ook wel lukken. :mrgreen:

Is dat dan ook gelijk welke installatie cdrom je gebruikt ? Of MOET dat die zijn dan meekwam met je mac.

Ik heb een Powermac G5, mag ik ook een installatie cd-rom gebruiken van een iBook G4 ?

volgens mij maakt dat weinig uit.... zolang allebei de macs maar compatibel zijn met het operating system of dat nou panther of tiger is

Ok, dan begin ik er maar eens aan :wink:

succes!! :finderoud:

Al een heel tijdje is mijn G5'je raar aan het doen. Hij wil niet meer afsluiten enzo, dan moet ik telkens als ik mijn Mac wil uitzetten naar de terminal met dit commando: [code:1:c9619828f1]sudo shutdown -h now[/code:1:c9619828f1] De computer wil ook niet meer herstarten of uitloggen, op 'sleep' zetten lukt nog net. Mijn spelletjes ("Call Of Duty","Rise Of Nations","Ghost Recon",...) gaan ook al in schokken enzo. Het wordt eens ferm de tijd dat ik hem formatteer.