Jongen van 9 jaar door defecte CD drive in de problemen

Beste Maccers

Mijn zoon (9 jaar ) heeft vandaag geprobeerd twee cd’ s in zijn Imac 400 DV SE te stoppen, toen dat niet lukte heb ik de Imac open moeten maken om de CD 's er uit te halen , dit is met de handleiding die ik op dit forum gevonden heb prima gelukt, hulde voor de maker van de handleiding.

Toen de Imac weer dicht, en gereboot was, bleek er toch meer aan de hand, ieder cd die hij er nu instopt wordt uitgespuugt.

De Imac is voor mijn zoon onmisbaar omdat hij er DVDs mee kijkt, met VPC een playstation emuleert en maar niet te spreken over Itunes en alle andere Apple software.

Dus ik wil graag de DVD/CD-rom slotloading drive vervangen.
Concreet wie kan hem vandaag enigzins opvrolijken, door aan te geven hoe ik aan een andere drive kan komen en/ of iemand er een in. de aanbieding heeft.

De drive mag uiteraard gebruikt zijn, hij zal je eeuwig dankbaar zijn, :lol:

Peppie

[quote:83a084ce4c]De Imac is voor mijn zoon onmisbaar omdat hij er DVDs mee kijkt, met VPC een playstation emuleert en maar niet te spreken over Itunes en alle andere Apple software. [/quote:83a084ce4c]

Hoort voor een jongen van 9 jaar zijn vriendjes en lekker buiten te spelen niet onmisbaar te zijn, in plaats van zijn iMac? Volgens mij zit jij er mee mee dan je zoon…maar goed, dat is mijn mening. En waarom geef je hem geen échte Playstation? Daar kun je ook dvd’tjes op draaien en de spellen spelen zoals ze zijn bedoeld. Uit jouw bericht verneem ik dat hij een hekel heeft aan Apple, en VPC met een PS-emulator draaien op een 400Mhz iMac zou ik niemand niet aan durven doen.

En je hebt toch nog een iBook, een iMac G4 en zelfs een Compaq ipaq 3970 zie ik? Stop daar een dvd’tje in, en je (zoons) dag kan niet meer stuk…

Buiten dat arnohoogwerf natuurlijk gelijk heeft over 9 jaar zijn en buiten spelen (hoewel ik mketeen toegeef dat ook ik makkelijk praten heb, de mijnen zijn nog lang geen 9) vraag Peppie gewoon om een oplossing voor zijn probleem.

Wellicht dat dit je helpt. Zoek anders even door dit forum. Het is volgens mij met een beetje handigheid gewoon mogelijk de DVD drive van een iMac CRT te vervangen.

Je kunt proberen op eBay.

Een site waar je onderdelen kunt kopen is: VIS - Your Apple Macintosh Spare Parts Supplier.

Op hun zoek pagina kun je zoeken op DVD voor een iMac Slot.

arnohoogwerf lijkt me een beejte gefrustreerd omdat hij vroeger toen hij 9 was (39 jaar geleden!!!) geen Mac had om mee te spelen. Man, ik zit al sinds mijn 4e achter een Mac, en heb ook echt wel genoeg buiten gespeeld.

[quote:a3f3853089]Uit jouw bericht verneem ik dat hij een hekel heeft aan Apple[/quote:a3f3853089]
??? :? :? Beetje fantasie Arno?

Helaas heb ik geen oplossing voor het probleem. Maar wellicht dat je bij www.tweedehandsmac.nl nog een defecte iMac op de kop kan tikken, of bepaalde onderdelen.

Ik heb nog een defecte gamecube... daar kan ie zoveel cd's in pleure als ie wilt ;)

[quote:397f16cfdc="Pink Grapefruit"]arnohoogwerf lijkt me een beejte gefrustreerd omdat hij vroeger toen hij 9 was (39 jaar geleden!!!) geen Mac had om mee te spelen. Man, ik zit al sinds mijn 4e achter een Mac, en heb ook echt wel genoeg buiten gespeeld.[/quote:397f16cfdc]

Dat jij al vanaf je vierde achter de computer zit, werpt nou niet echt z’n vruchten af merk ik. Een simpele rekensom vertelt mij dat het geen 39 jaar geleden is dat ik 9 jaar was, maar 15.

[quote:397f16cfdc]Quote:

Uit jouw bericht verneem ik dat hij een hekel heeft aan Apple

??? Beetje fantasie Arno? [/quote:397f16cfdc]

Lees nog maar eens het stukje van Peppie.

Amen.

arnohoogwerf,

Ik begrijp echt niet waar je je mee bemoeit met je moralisme. Ik zou best van jou willen weten b.v.

hoe lang je per dag televisie kijkt, hoeveel uur je zit te ouwe hoeren op je werk over b.v voetbal en/of
computer/vrouwen enz. ,hoe vaak je naar een vakantie- en/of pretpark gaat, hoe vaak je de telegraaf leest, hoe vaak jij een nieuwe aut koopt , enz enz enz . Moet zo’n jongen gaan scrabbelen , hutje bouwen,
belletje trekken , oma’s bezoeken enz. ?

arno: als je geen inhoudelijk bericht kunt schrijven waardoor peppie zijn vraag kan oplossen, schrijf dan geen bericht i.p.v. je frustraties af te kuren tegenover andere forum-gebruikers van wat ze allemaal fout doen in de opvoeding van hun eigen kind enz. enz.

Volgens mij heb ik wel degelijk een oplossing geboden...

Jongens... Kom op. Dit zijn toch geen antwoorden voor een simpele vraag.

En Arno: Er staat ECHT niet in dat stukkie dat die jongen een hekel heeft aan de Mac. Lees het stukje zelf nog eens en vervang ‘en maar niet te spreken’ met ‘om maar niet te spreken’. Spelfouten kan iedereen in de haast maken.

Verder bemoei ik me niet met deze discussie, en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen, tenzij hij/zij ook gewoon een oplossing heeft!

My 2 cts; schroef het ding nog eens open, kijk eens of de veer waarmee de CD naar buiten wordt gespuugd niet verkeerd om gespannen is. Even los halen en weer terug, moet 'ie het volgens mij gewoon weer doen.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=51039&item=5108626563&rd=1&ssPageName=WDVW

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=51039&item=5109817412&rd=1

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=51039&item=5108626563&rd=1

[quote:8b12b30f72="arnohoogwerf"]Lees nog maar eens het stukje van Peppie.[/quote:8b12b30f72]

Ik ben bang dat je het zelf nog 's moet lezen.
Daarnaast is je commentaar inconsequent :

Eerst roomser dan de paus zeggen dat het joch buiten hoort te spelen,
om vervolgens te vermelden dat papa 'm naar dvd’s op een andere computer moet laten kijken ?

Peppie; helaas weet ik geen andere oplossing voor je probleem dan die al door anderen genoemd zijn.

Met een externe drive?

Als er een behoefte is aan een dergelijke discussie, start dan een draadje. Geef verder gewoon antwoord op de vraag. Vlgs mij zit dat er inmiddels tussen. :wink:

Als ik de gemiddelde leeftijd van de posters in dit draadje zie had ik zo'n discussie nou echt niet verwacht. Wees even inhoudelijk op de vraag die gesteld is, heb je commentaar over hoe iemand zijn kinderen opvoed (waar je je maar druk om kunt maken) stuur dan een PB naar deze persoon.

Dit soort discussie zijn buiten de Lounge niet echt gepast.

Yep!

:sealed:

[quote:5bb2927ddc="Peppie"]Beste Maccers

Dus ik wil graag de DVD/CD-rom slotloading drive vervangen.
Concreet wie kan hem vandaag enigzins opvrolijken, door aan te geven hoe ik aan een andere drive kan komen en/ of iemand er een in. de aanbieding heeft.

De drive mag uiteraard gebruikt zijn, hij zal je eeuwig dankbaar zijn, :lol:

Peppie[/quote:5bb2927ddc]

Mijn zoon van 4 jaar is ook dol op zijn mac, en ik wilde een tijdje geleden een dvd-drive erin zetten omdat hij ook dvd wilde kijken op zijn mac. Maar helaas pastte het niet en heb hem nu over. Dus woon je in de buurt van Rotterdam dan kan je hem voor een vriendelijk gebaar op komen halen.
Stuur me maar een PB als je geinteresseerd bent.

Ik vind dat ik toch even moet reageren.

Buitenspelen, de jongen speelt meer dan genoeg buiten (bijna altijd) maar op zondagmorgen om
7:30 lijkt me wat onwaarschijnlijk.

De jongen is een fervent apple fan, gezien de gemiddelde hoge leeftijd van apple gebruikers denk ik dat we dat moeten koesteren.

Het mooie van de imac is dat hij met dit ene apparaat als kan doen, playstation emulater, audiospeler, spelletjes computer enz. dat zouden jullie als apple fan’s moeten weten.

Over het opvoeden van mijn kind wil ik geen discussie over opstarten, alleen praat mee, als je mee kunt praten.

Ik wil niemand beledigen, ik had een eerlijke en oprechte vraag gesteld.