jonnie - internetverbinding kwijt

Ik heb een probleem!!! Mijn internetverbinding stopt er soms zo opeens mee. Tcp/ip opnieuw configuren en herstarten helpt, maar het probleem komt telkens terug!!! Heb mijn systeemprogrammatuur wel 10keer opnieuw geïnstalleerd. Probleem is er in os9 en in osx (jaguar). In 9 heb ik tcp/ip ook al getrashed. Handmatig instellen ip adres heb ik ook geprobeerd. Herkent iemand dit en weet iemand een oplossing???

Groet Jonnie

vertel eens iets meer over je internetvrebinding. ADSL, Kabel, isdn, analoog, intern modem, usb-modem, kabel-model...

Zo kunnen we er niet veel mee…

ik heb een kabel verbinding van eccent. Alleen mijn computer is erop aangesloten.

Eh, essent @home

Toen ik het onderwerp las dacht ik dat je zelf het probleem was  :p Maar ff serieus.... Ik had dit probleem eerst ook. Dat kwam door de server zelf. Vaak werd ik er dan in de avond plotseling eraf gegooid. Sinds Jaguar heb ik dit gelukkig niet meer!!!

Dennis

Ik draai jaguar ook, maar het probleem is er nog steeds. las net iets over diskwarrior die bij een persoon een soortgelijk probleem oploste.

Diskwarrior of Norton (Disk Doctor) kan je idd wel proberen, misschien vinden de programma's wel wat, wat misschien de oorzaak is. Is altijd wel even goed om die op zijn tijd te checken of je systeem nog in orde is.

Dennis

Jonnie,

Essentiële vraag : ben je verbonden via airport of via een vaste kabelverbinding??

Indien je via airport verbonden bent dan is er tot op heden geen oplossing voor gevonden. Er is op de applesite een forum met meer dan honderd meldingen over 'intermittend' connections. Ik heb het thuis ook. Blijkbaar is dit probleem opgekomen vanaf jaguar en/of firmwareupdate van basestation.

Ik heb de link naar dat forum thuis staan, indien je wil kan ik dit morgen doorsturen (vanavond niet thuis) :smiley:

Groeten
davedive

Hoi,

je kunt eens kijken op:

http://www.coax.nl/tester/results/NEWRES.PHP

je kunt daar uitzoeken of en wanneer je internet provider down is geweest  en hoelang dat heeft geduurd. Het geeft ook aan wat de gemeten dl snelheden zijn.

Zo heb je een goede indicatie wanneer de verbinding er was of niet.
Als je ingestelde voorkeuren voor internet niet worden vastgehouden kan het te maken hebben met verkeerde bestands privileges (permissies). Ik heb daar iets in een andere thread over gezegd.
Mogelijk zit daar de oorzaak in.

obi

ik heb een vaste connectie, geen airport.

Het probleem is er niet constant. Nu heb ik er al een paar dagen geen last gehad. Als ik het probleem wel heb, en die lui van @home bel zeggen ze dat alles in orde is. Modem werkt, ze zien dat ik online ben, maar mijn internet doet dan niets. (Bel trouwens nooit naar @home- helpdesk als je bij hun zit. Het zijn prutsers die geen reet van een mac snappen)