Ik heb nog al eens wat vragen over Joomla! maar bij dutchjoomla.org zijn de reacties niet zo fijn als hier dus vraag ik het toch maar hier.
Ik heb een site met Joomla! 1.0.13 maar nu wil ik hem updaten naar 1.5.8 omdat die ook Nederlands is. Nu heb ik de template al aan de praat gekregen (klik) op 1.5.8 maar wil ik natuurlijk de database importeren. Dus wat ik had gedaan is gewoon als .sql geexporteerd en op mijn test server geïmporteerd maar dan krijg ik een foutmelding. Ik heb de database perfix van jos_ naar imac_ veranderd omdat installatron imac_ als perfix gebruikte.
[code:1:ee79b4bcc9]jtablesession::Store Failed
DB function failed with error number 1054
Unknown column ‘client_id’ in ‘field list’ SQL=INSERT INTO jos_session ( session_id,time,username,gid,guest,client_id ) VALUES ( ‘cd836b2dc5d0babf4d206f1218170e45’,‘1227798762’,’’,‘0’,‘1’,‘0’ )[/code:1:ee79b4bcc9]
Ik dacht eigenlijk al dat dit te simpel zou zijn maar hoe krijg ik hem dan naar 1.5.8?
Om te 'migreren' naar joomla 1.5.x moet je in joomla 1.0.x een migrator component instaleren. Hiermee kun je dan een backup maken die je kunt inlezen bij de instalatie van joomla 1.5.
Hier staat een handleiding van op dutchjoomla. Hierin staat vrij duidelijk uitgelegd hoe dat moet.
Er gaat steeds iets fout. Ik heb met het migratiescript een .sql gemaakt. Ik wist trouwens niet wat ze met de extra plugins bedoelde dus die stap had ik over geslagen. Ik kon ook weinig vinden.
Nu doorliep ik de 1.5.8 installatie en toen wilde ik het migratiescript uitvoeren (ik had tmp en installation/sql/migration (oid) schrijfbaar gemaakt) maar toen kreeg ik de foutmelding die je hieronder ziet.
Maar als je de sql-file dan probeert in te lezen op een localhost? Misschien zou je het eens kunnen proberen.
Ik heb dit vandaag nog gedaan met een site, anders maak ik een testsite aan waarin je dan kan testen.
Over de extra plugins:
Standaard worden alleen de basicdingen uit Joomla 1.0.x gexporteerd, heb je echter een gastenboek of fotoboek en wil je deze ook meenemen dan moet je hier migratieplugins voor zoeken zodat deze ook worden gemigreerd.