Journaling maakt Kernel Panic??

Hallootjes,

Had gister via SU de 10.4.5 update gedaan (6,4 MB). Alles leek goed te verlopen en al. Keek ik toen even naar DU en zag ik dat journaling uit stond. Dus ik zette het ff aan…kreeg ik mijn aller aller allereerste kernel panic. Nou goed…dus ff opgestart…weer naar DU…zette ik journaling weer ff aan…geen probleem.

Ik dacht toch maar ff DiskWarrior erbij te pakken…had immers nog NOOIT eerder een kernel panic meegemaakt en vond het toch een beetje eng. Nou goed…voor degenen onder jullie die weten hoe DiskWarrior werkt…na gebruik zet ie journaling dus uit. Dus ik weer naar DU en klikte op de journaling AAN knop…weer kernel panic. Opnieuw zoals boven startte ik mn pb weer op…ging weer naar DU en klikte toen weer op journaling…geen probleem. Met 10.4.4 en ervoor gebeurde dat nooit na gebruik van DiskWarrior. Nooit problemen gehad wanneer ik journaling weer inschakelde.
Weet iemand wat hier aan de hand is?

Ik kan me vreemd genoeg ook niet meer inloggen op de discussieforum van apple.com. En ik kan ook niks meer downloaden van hun downloadsectie. Dit is alleen op hun website…op andere websites kan ik altijd nog downloaden en me inloggen (zoals hier op dit forum dus). Ik wil graag de 10.4.5 combo update downloaden, maar dat gaat nu dus niet. (of ligt dit aan hun vast wel overbelaste server?)

Ik hoop dat iemand me kan helpen dus alvast bedankt

weet niet of je journalling kan aan en afzetten zonder gevolgen hoor weet nog van in mijn linux tijd dat hij voor journalling aan te zetten hij alles moest herformateren.

Ik zou de laatste combo-update nog maar eens draaien. Ervan uitgaande dat je permissies al nagelopen zijn....

succes

Waarom kan ik die combo update niet downloaden? Ik heb het zojuist ook op mn broer's PC geprobeerd, maar daar zegt ie ook dat de server onbeschikbaar is (is ie down ofzo, omdat waarschijnlijk een kwart van de wereld het aan t downloaden is?). Is er een alternatieve server waarop die combo update te vinden is?

Cheers