Joystick voor X-Plane V8?

Heb een tijdje terug iemand X-Plane cadeau gedaan voor de Mac. Nu had hij een joystick, de Attack 3 USB Joystick 11 buttons Mac/PC (Logitech) maar die werkte niet. Je kunt ook wel heel veel instellen in je voorkeuren van de joystick maar we kregen het vliegtuig niet omhoog :)

Kan iemand mij een tip geven welke joystick wel goed werkt i.c.m. X-Plane?

Want het is erg zonde dat hij nu niet kan vliegen :wink:
En hoe je het beste het hoognodige in kunt stellen zodat we lekker kunnen vliegen, want we kwamen er niet echt uit zeg maar.

Alvast bedankt!

[img:3a0da70c4e]http://cgi.zdnet.fr/shopping/picts/I53410.jpg[/img:3a0da70c4e] Deze heb ik, werkt prima met X-Plane.

Ooit in Beverwijk gekocht voor 10 euro. Mac en PC compatible. Maar hij vibreert niet…

Kijk maar ff
http://images.google.com/images?hl=nl&client=safari&rls=nl-nl&q=top%20gun%20fox&spell=1&sa=N&tab=wi

Ze werken in principe allemaal. Enige beperking is dat niet alle buttons en alle hatswitches zullen werken. 30 buttons is het maximum op dit moment maar nu dat x-plane UB, en daardoor Mach-O, geworden is kunnen ze meerdere buttons gaan ondersteunen, dat zal nog enige tijd duren volgens de makers van x-plane.

Ik raad alle Logitech spullen ten zeerste af, heb er zelf twee gehad en beide hadden foutjes.
Bovendien is wireless ook een slechte keuze voor vliegsimulatie, zeker als je veel AP gaat gebruiken.
Deze sticks vallen namelijk uit na enige minuten inactiviteit en als ze terug wakker worden wijzigen ze de stand van je roer, elevators,…

Om te kunnen vliegen moet je de stick aansluiten voordat je x-plane start.
Vervolgens stel je je stick in (zoek maar eventjes in een van de eerste menu’s weet niet vanbuiten)
Daarna kan je lekker vliegen…

Succes!

zijn er trouwens al mensen die ervaring hebben met x-plane in combinatie met intel mac

Volgens de makers en van wat ik op het forum gelezen heb, draait dat perfect. Het is zelfs zo dat x-plane altijd beter draaide op een x86 machine, meer frames/sec, dan op een ppc. Dit schijnt zich door te zetten op de intel macs wat mij eigenlijk niet verbaasd.

Je moet wel versie 8.40 van x-plane hebben die nu als RC 1 beschikbaar is.
Alleen zijn er problemen met de plugins omdat die nog niet als ub gemaakt zijn.
Doch, daar is men nu hard aan het werken.