JPEF's in FCP4

Hoi,

ik wil een slideshow maken in FCP4. Ik heb een heleboel foto’s waar ik titels enzo wil opzetten…
Ik heb het als volgt gedaan: gewoon geimporteerd als JPEG in FCP en daar dan titels op gezet en een mooie overgang gemaakt.

Maar als ik dat op een TV bekijk, is er op sommige foto’s toch wel wat interlacing te zien…
Dus nu dacht ik: als ik de foto’s nu eerst in Photoshop bewerk, en daar bv de-interlacing opzet, zou dat veel schelen?? Ik zou ze dan saven als psd, maakt dat veel uit voor FCP??

Txs & grtz

koen

als je Toast 6 hebt, daar zit een mooi programma bij om slidshows te maken met fotos & dias - ik geloof dat het Moviemaker heet de gemaakte high quality mov clips kun je dan in FCP invoeren, titels en overgangen maken; de beelden zijn wel stabieler

Het de-ilterlace filter in Photoshop is alleen maar om geinterlacete beelden )grabs van video dus) te de-interlacen dus dat zal voor je foto's niet veel opleveren. Wat je wel kunt doen is in Photoshop alle beelden op het juiste formaat zetten (voor zver je dat nog niet gedaan had) te weten 720x576 pixesl 72 pixels per inch (maak ze eerst 768x576 pixesl en verschaal ze dan met "image size" naar 720 pixels breed) geen zwart er in en geen wit er in (via "Levels") en dan kijken wat het resultaat is in FCP

Hoi,

[quote:9f83e0ed72]maak ze eerst 768x576 pixesl en verschaal ze dan met “image size” naar 720 pixels breed) geen zwart er in en geen wit er in ([/quote:9f83e0ed72]

Hoe doe ik dat? Het zijn JPEG 's van 1200 * 1600… Ik open ze gewoon met PS en dan…resize naar …720 of 768??

Ik ben geen PS crack, dus…

Txs,
koen

Je opent ze inderdaad in photoshop en schaalt ze dan via "image size" naar 720x576 pixesl (72 pixels per inch) let er wel op dat je "Contrain proportians" UIT hebt staan. Aangezien video werkt met non-square pixels zullen je beelden er in photoshop iets versmald uitzien, maar op een tv komt dit weer goed. Succes

Hi Koen ,

Even een kijkje nemen op deze pagina : www.fcpbook.com/Pages/PS.html

Harry

(photoshop CS ?? mail me )

Wat dacht je van iMovie? Daarmee maak je simpel mooie slideshows inclusief overgangen. Weet alleen even niet of je er ook titels op kunt zetten.

Ja in imovie kun je er titels inzetten, heb je nog keus ook! voor minimaal 10 sec geloof ik, maar waarom zou je, FCP lijkt me iets beter. En kijk is onder photoshop bij "Afbeelding"-->"pixelverhouding" ;)