JPEG foto's niet herkend door iPhoto

Hallo,

Heb zojuist een 60-tal foto's gescand met fotolader. Bij de keuze tussen tiff en jpeg heb ik gekozen voor jpeg. Als ik de foto's nu in iPhoto wil importeren geeft deze aan dat hij de bestandsstructuur niet herkent en dus niet kan importeren. Met tiff is dit dan weer geen probleem vreemd genoeg.
Om nu weer al die foto's opnieuw te scannen is wat knullig.
Vraag is dus waarom herkent iPhoto de foto's van fotolader niet?
Anders is hoe ik snel en simpel die 60 foto's kan converteren zodat iPhoto ze alsnog kan importeren.

mvg

Rini

Zijn het zwart-wit foto's? Zie dan http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=11568370

Zijn het zwart-wit foto's? Zie dan http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=11568370

[i]Are these color photos or Black & White photos? To work with iPhoto they must have an RGB color profile - even if they are B&W.

You can assign a color profile using preview - open the photo in preview and save as and select sRGB as the color profile - the photo will still be Black & White.[/i]

Nee, allemaal kleur. Heb net geprobeerd via voorvertoning wat te wijzigen. Als ik dan bewaar als jpeg2000, dan lukt het weer wel. Het moet dus iets zijn met de jpeg structuur in fotolader.
Dat B&W verhaal bracht me overigens wel op dit idee.

Blijft vreemd, maar goed dan maar via voorvertoning en de jpeg optie niet meer gebruiken in fotolader.

Bedankt voor de reactie!

En kun je de foto's niet vanuit de Finder naar iPhoto overzetten met een simpele kopieer-plak operatie?

Wat Yaris zegt is zo gek nog niet. Een CMYK profiel kan ook nog voor problemen zorgen. Zo lijken de foto's in kleur, terwijl het eigenlijk RGB moet zijn. Misschien de moeite om dat even te checken?

Dank voor het wijzen in de goede richting! Het jpeg verhaal in de fotolader stem simpelweg niet overeen met iPhoto. In GImp geeft ie dan inderdaad dat er iets is met de kleuren.

Nogmaals bedankt!

Wat bij mij ook werkt, is de extensie te veranderen naar .jpg ipv .jpeg. Dan wilt iPhoto ze wel slikken...