Jpeg optimizer voor mac?

Hey allemaal!

ik heb een probleempje, ik had op mijn werk een PC met JPEG Optimizer ( http://www.xat.com/ ) Nu heb ik vakantie en ik werk ook freelance, maar nu kan ik dus geen kleine jpegs meer maken… heeft iemand een alternatief?

Ik heb Fireworks, photoshop, imageready en Graphic converter al gehad, geen van alle voldoet aan mijn eisen…

Ik geloof dat HTML optimizer (http://www.tonbrand.nl) jpegs kleiner maakt. Ik weet het niet zeker, het kan ook zijn dat HTML optimizer alleen het icoontje van de jpg's afhaalt zodat het bestand kleiner wordt.

[quote:841bcd6869]Ik heb Fireworks, photoshop, imageready en Graphic converter al gehad, geen van alle voldoet aan mijn eisen…[/quote:841bcd6869]

:o weet je zeker dat een van deze programma’s niet kan wat je wilt? Dit zijn niet de minste programma’s waar je het over hebt!! :o

Dennis

Als photoshop een jpg maakt van 20 k dan kan dit tooltje er 5 a 6 van maken met dezelfde kwaliteit.

En als je nou vanuit Photoshop de functie "Save for web" gebruikt? Werkt die ook niet afdoende?

Precies, dat dacht ik ook: save for web, ik kan het me eigenlijk niet eens voorstellen dat dat tooltje het beter zou kunnen als photoshop.

Deze mischien ? http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19978 freePhotoConverter 2

Groetjes,

Echt geloof me Photoshop maakt echt zuig jpgtjes, ze zijn echt veel te groot!!!! natuurlijk heb ik save for web al geprobeert, het is gewoon bar en bar slecht! ik begrijp uit jullie reacties dat er dus geen tool bestaat zoals image optimizer?

Ik heb met geen enkele andere tool kleinere jpg's kunnen maken dan met Photoshop! Ik ben toch bang dat het een gebrek aan kennis is over de Save for Web functie...

Photoshop maakt een jpg op dezelfde manier als ieder ander programma dat doet. Het is immers hetzelfde bestandsformaat. Alleen heeft de Save for Web functie van Photoshop geweldige tools in zich om alles naar hartelust te kunnen tweaken. Dingen als een ingebouwde blur (die tot op een honderdste pixel blurt!) en weighted optimization maken het erg makkelijk om de optimale verhouding tussen kwaliteit en bestandsgrootte te kiezen. Daarom is het onmogelijk om met andere proggies een jpg te maken die kleiner is. Tenzij je de kwaliteit verlaagt.

Maar als je zelf de proef op de som wilt nemen, be my guest. Heb ik ook gedaan. Bij VersionTracker zijn er meerdere proggies te downloaden die claimen goede jpg’s te kunnen maken. Maar ik denk dat je je tijd nuttiger kan besteden door de manual van Photoshop te lezen…

Hai,

En als je nu eens toch save for web gebruikt,maar dan uitgaat van een betere kwaliteit uitgangsafbeelding–> zou je toch tot een mooi resultaat moeten kunnen komen lijkt me.

300 Dpi of zo, en van daaruit gaan comprimeren.

sucees ermee.

Maurice.

De Photoshop oplossing (save for web) is goed maar kost een hoop handelingen. Probeer freePhotoconverter eens. Kijk op mijn homepage.

[quote:386a1e0027="lucasraggers"]De Photoshop oplossing (save for web) is goed maar kost een hoop handelingen.[/quote:386a1e0027]

Ik schijn een van de weinigen hier te zijn die 't gebruikt, maar als je veel handelingen moet doen (in welk programma dan ook) is Applescript ECHT een waaaaanzinnig hulpmiddel.

Photoshop Save For Web is wat mij betreft (sorry, ik heb nog geen kans gehad om uitgebreid naar FreePhotoConverter te kijken) een hele goeie oplossing.

Je kunt natuurlijk een ‘Photoshop Droplet’ maken van een action, maar ik gebruik Applescript (en de recente Photohop Scripting code die je bij Adobe kunt downloaden).

Ik ga maar 's een ‘Poll’ opzetten in het ‘iApps’ forum ('t is tenslotte Apple software) om te zien of er meer mensen interesse hebben in Applescript (en Applescript Studio).

Erik